Britská maloobchodná spoločnosť Marks & Spencer (M&S) v uplynulom finančnom roku zvýšila zisk pred zdanením a úpravou jednorazových položiek o 58 percent na 716,4 milióna libier (818,5 milióna eur). Výsledky prekonali očakávania analytikov vďaka reorganizácii, ktorá podporila rast tržieb v divíziách potravín aj odevov. S ďalším rastom počíta firma aj v aktuálnom roku, vyplýva z jej výsledkovej správy.
Analytici očakávali za rok do konca marca zisk v rozmedzí 665 miliónov až 705 miliónov libier. Tržby stúpli o 9,4 percenta na 13,1 miliardy libier, z toho tržby z predaja potravín vzrástli o 13 percent a v divízii odevov a domácich potrieb o 5,3 percenta. „Obe divízie teraz dosiahli rast tržieb 12. štvrťrok za sebou a táto obchodná dynamika nám dodáva vietor do plachiet a dôveru, že náš plán funguje,“ uviedol generálny riaditeľ Stuart Machin.
Firma, ktorá pôsobí na trhu 140 rokov, patrí k najväčším menám britského podnikania. Po dvoch desaťročiach neúspešných snáh o zlepšenie činnosti firma pod Machinovým žne úspechy vďaka svojmu nákladnému investičnému programu, ktorého cieľom je zlepšiť kvalitu, zlepšiť technológie a elektronický obchod, modernizovať dodávateľský reťazec a radikálne zmeniť vybavenie predajní. Akcie firmy za posledný rok spevnili zhruba o 68 percent.
Najnovšie údaje z odvetvia ukázali, že M&S bol druhým najrýchlejšie rastúcim obchodom s potravinami v Británii po diskontnom obchode Lidl, upozornila agentúra Reuters. M&S podľa svojich internetových stránok pôsobí vo viac ako 70 krajinách. Po celom svete má zhruba 1 500 obchodov.