Britskej maloobchodnej skupine Tesco vzrástol v minulom fiškálnom roku očistený prevádzkový zisk o 12,8 percenta na 2,8 miliardy libier. Firma vo vyhlásení uviedla, že cenový tlak na obchodníkov s potravinami sa znížil a hospodárenie podporili tiež silný dopyt a noví zákazníci. Tesco je najväčším maloobchodným reťazcom vo Veľkej Británii.

Tržby sa za rok do 24. februára zvýšili o 4,4 percenta na 68,2 miliardy libier. Bez zahrnutia dane z pridanej hodnoty a predaja pohonných hmôt stúpli o 7,4 percenta na 61,5 miliardy libier. Podiel firmy na britskom trhu s potravinami vzrástol o 0,4 percentuálneho bodu na 27,3 percenta. Zisk pred zdanením sa zvýšil na 2,3 miliardy libier z 882 miliónov libier pred rokom.

V tomto fiškálnom roku má upravený prevádzkový zisk v maloobchode, ktorý je hlavným ukazovateľom ziskovosti, predstavovať najmenej 2,8 miliardy libier. Vlani sa zvýšil o 10,8 percenta na 2,76 miliardy libier.

Skupina ťaží zo svojej stratégie prispôsobovania cien diskontnému reťazcu Aldi pri hlavných položkách a obľúbenosti svojho vernostného programu Clubcard, ktorého členovia majú nižšie ceny. Firme tiež pomohlo, že spotrebitelia šetria peniaze tým, že varia a bavia sa doma, namiesto toho, aby chodili do reštaurácií a barov.

Akcie firmy za posledný rok stúpli o deväť percent. Skupina tiež uviedla, že plánuje odkúpiť ďalšie vlastné akcie za jednu miliardu libier. Od októbra 2021 už firma odkúpila akcie za 1,8 miliardy libier.

Ďalšie dôležité správy

Ilustračná fotografia.
Neprehliadnite

Britská banka Barclays kupuje Tesco Bank. Chce získať väčší podiel v retailovom bankovníctve