Obe vzletovo-pristávacie dráhy letiska, dráha 04-22 a dráha 13-31, boli naposledy vynovené v 80. rokoch minulého storočia so životnosťou približne tridsať rokov. V súčasnosti si už vyžadujú rekonštrukciu, ktorú letisko postupne vykonáva po etapách už piaty rok za sebou. Výnimkou bol minulý rok, kedy sa rekonštrukcia križovatky neuskutočnila z dôvodu pandémie koronavírusu a potreby prevádzkyschopnosti letiska v období repatriačných letov.

Na snímke Letisku Milana Rasislava Štefánika v Bratislave pristálo lietadlo Letky Ministerstva vnútra Slovenskej republiky, špeciálne upravené na prevoz tovaru. Na palube priviezlo ochranné rúška a rýchlotesty na vírus Covid19 z Číny.
Neprehliadnite

Žiadne prílety ani odlety. Bratislavské letisko bude pre opravu dráh desať dní mimo prevádzky

Kým po minulé roky sa rekonštruovala vždy časť jednej z dráh s prevádzkou letov z druhej dráhy, v období od 14. apríla do 24. apríla tohto roka podstúpila opravu časť, kde sa obe vzletovo-pristávacie dráhy križujú. Z toho dôvodu je letisko uzatvorené pre všetky prílety a odlety, v prevádzke ostali len heliporty a odbavovacia plocha.

„Letecké spoločnosti, ktoré prevádzkujú pravidelné a nepravidelné charterové lety, boli o uvedenej uzávere informované s dostatočným časovým predstihom. Z toho dôvodu neponúkajú počas daných jedenásť dní z Bratislavy žiadne lety,“ informoval prevádzkový riaditeľ Letiska M. R. Štefánika Imrich Ancin.

Za nevyhnutnú opravu križovatky letisko zaplatí 2,27 milióna eur bez DPH. Zákazku na stavebné práce získala spoločnosť Doprastav, ktorá v prieskume trhu ponúkla najnižšiu cenu. Stavebníkom pôjde o čas. Ak sa firma omešká, letisku sa zaviazala zaplatiť 2 375 eur za každú hodinu nad rámec plánovanej uzávery.

Na snímke prázdne letisko M.R. Štefánika v Bratislave.
Neprehliadnite

Letisko v Bratislave vybavilo vlani 405 097 cestujúcich, je to pokles o 82 percent