Spomedzi troch dunajských metropol strednej Európy je Bratislava v porovnaní s Budapešťou a Viedňou niečo ako menšia sestra do počtu. Mnohí turisti ju navštívia v rámci jednodňového výletu počas svojho pobytu v Rakúsku alebo Maďarsku. Mnohí turisti zo zámoria zistia často až vo Viedni, že nejaká Bratislava existuje.
Z pohľadu veľkosti je prevaha rakúskeho a maďarského hlavného mesta pochopiteľná, avšak príčiny treba hľadať aj inde. Predovšetkým v chýbajúcich financiách a v absencii dlhodobej a dobre fungujúcej stratégie. „Viedeň investuje do podpory turizmu ročne 30 miliónov eur. My približne dva milióny,“ povedal hovorca Bratislava Tourist Board (BTB) Július Buday. Viac si organizácia nemôže dovoliť. Cestovný ruch na celom Slovensku je dlhodobo podceňovaný a to nielen z hľadiska systematického plánu, ale aj z pohľadu nedostatočných investícií. Bez investícií je pritom čakanie na úspech len čakaním na zázrak, prípadne na náhodu.
Pri letnej prechádzke Starým mestom pritom mohol človek vlani nadobudnúť pocit, že to bude rekordný rok. Čísla však tomu nenasvedčujú. Dôležité je uvedomiť si aj fakt, že štatistiky berú do úvahy len tých hostí, ktorí v meste prenocujú. Návštevníci Starého mesta, ktorí prichádzajú len na jeden deň, sa do nich nerátajú. Z pohľadu prínosu pre mesto samotné sú však oveľa významnejší práve tí, čo zostávajú viac dní, pretože mestu prinášajú pridanú hodnotu. V podstate sa dá povedať, že pri každom zahraničnom návštevníkovi, ktorého sa Bratislave nepodarí presvedčiť, aby zostal aspoň na jednu noc, prichádza mesto o väčšiu časť tejto pridanej hodnoty. Otázka znie, na koľko je možné túto hodnotu vyčísliť.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?