Bank of America Private Bank uskutočnila prieskum, ktorého sa zúčastnilo vyše tisíc respondentov s investičným majetkom presahujúcim tri milióny dolárov. Z jej zistení vyplynulo, že bohatí mileniáli a príslušníci generácie Z menia povahu charitatívnej činnosti, pretože sa považujú skôr za aktivistov než darcov.
Respondenti vo veku do 43 rokov sa zvyknú venovať najmä dobrovoľníctvu, organizovaniu zbierok a mentorstvu. Oveľa menej preferujú darovanie peňazí. Mladí filantropi navyše na rozdiel od členov generácie X a boomerov chcú, aby o ich charitatívnej činnosti vedela čo najširšia verejnosť.
Namiesto roky zaužívaného vypisovania šekov na podporu svojich obľúbených organizácií sa ďalšia generácia darcov chce do riešenia najväčších sociálnych a environmentálnych problémov aktívne zapájať. „Považujú sa za sprostredkovateľov sociálnej zmeny,“ vysvetlila Dianne Chippsová Baileyová, výkonná riaditeľka pre národnú filantropickú stratégiu v Bank of America Private Bank.
Staršie ročníky filantropov ženie k charitatívnej činnosti akýsi zmysel pre zodpovednosť. Respondenti nad 44 rokov mali oproti mladším darcom dvakrát vyššiu pravdepodobnosť, že pomáhajú z povinnosti. Ľudia do 43 rokov uvádzali ako dôvod samovzdelávanie či vplyv okolia.
Niektoré z týchto generačných rozdielov môžu prameniť zo životnej situácie. Mladší boháči si totiž bohatstvo ešte stále iba budujú alebo čakajú na dedičstvo, a tak radšej charite venujú čas a schopnosti než peniaze.
Filantropi nad 44 rokov oveľa častejšie podporujú náboženské organizácie, umenie a vojenské charity. Mladšie ročníky si vyberajú skôr iniciatívy na boj proti bezdomovectvu, sociálnej nespravodlivosti, zmene klímy a na podporu žien a dievčat.