Každý zamestnanec Boeingu, ktorý otvorene upozorňuje na bezpečnostné problémy s lietadlami, môže počítať s odvetou. Americkému Senátu to podľa informácií Financial Times povedal firemný inžinier kvality Sam Salehpour. Aj on opakovane spochybňoval bezpečnosť modelov 777 a 787, za čo ho manažér vždy skritizoval. Okrem toho uviedol, že si v pneumatike auta našiel „podozrivo“ zapichnutý klinec. „Na tieto problémy som upozorňoval tri roky. Ignorovali ma; povedali mi, aby som nespôsoboval omeškania; úprimne povedané, povedali mi, aby som mlčal,“ prezradil inžinier.

Salehpour absolvoval výsluch v Kongrese po tom, čo minulý týždeň verejne upozornil na riziko, že rokmi používania mohlo dôjsť k poškodeniu modelov 787, ktoré by mohli viesť k rozpadu trupu lietadiel. Americký Federálny úrad pre letectvo v súčasnosti jeho tvrdenia preveruje. „V Boeingu existuje firemná kultúra, ktorá spočíva v tom, že ak sa vyjadríte k problémom s kvalitou, tak sa vám budú vyhrážať,“ povedal Salehpour.

Boeing na jeho tvrdenia zatiaľ nereagoval. Ešte v minulosti však zdôraznil, že odveta je v spoločnosti „prísne zakázaná“ a model 787 počas testovania nevykázal žiadne známky opotrebovania. Firma je v súčasnosti pod obrovským tlakom po tom, čo sa jeho lietadlu 737 MAX 9 patriacemu Alaska Airlines začiatkom januára krátko po štarte odtrhli dvere. Federálny úrad pre letectvo sa preto rozhodol modely na niekoľko týždňov uzemniť.

Ďalšie dôležité správy

Ilustračná fotografia
Neprehliadnite

Boeing má ďalší problém. Lietadlám Dreamliner hrozí poruchovosť