Nemecký výrobca luxusných automobilov BMW v prvom kvartáli mierne zvýšil celosvetový predaj, jeho domáci konkurenti Mercedes-Benz a Porsche však vykázali pokles predaja.
Vyplýva to zo správ, ktoré firmy zverejnili. Všetky tri automobilky sa v prvom štvrťroku potýkali s poklesom predaja v Číne, ktorá je najväčším automobilovým trhom na svete.
Spoločnosť BMW oznámila, že v prvom štvrťroku medziročne zvýšila globálny predaj o 1,1 percenta na 594 671 vozidiel. V Európe jej predaj vzrástol o 5,5 percenta a v Spojených štátoch sa zvýšil o percento, zatiaľ čo v Číne klesol o 3,8 percenta.
Celosvetový predaj automobilky Mercedes-Benz v prvom štvrťroku podľa tlačovej správy medziročne klesol o šesť percent na 568 400 vozidiel. Bez zahrnutia dodávkových áut sa znížil dokonca o osem percent na 463-tisíc vozidiel.
V Číne sa predaj divízie osobných áut prepadol o 12 percent. V Európe sa znížil o dve percentá, zatiaľ čo v USA o tri percentá vzrástol.
Automobilka Porsche, ktorá je súčasťou koncernu Volkswagen, dodala v prvom štvrťroku zákazníkom 77 640 vozidiel, teda o štyri percentá menej ako pred rokom. V Nemecku jej odbyt vzrástol o viac ako tretinu a vo zvyšku Európy sa zvýšil o deväť percent.
V Severnej Amerike sa však prepadol o 23 percent a v Číne o 24 percent, píše sa v tlačovej správe podniku.