Nemecký výrobca luxusných automobilov BMW v prvom kvartáli mierne zvýšil celosvetový predaj, jeho domáci konkurenti Mercedes-Benz a Porsche však vykázali pokles predaja.

Vyplýva to zo správ, ktoré firmy zverejnili. Všetky tri automobilky sa v prvom štvrťroku potýkali s poklesom predaja v Číne, ktorá je najväčším automobilovým trhom na svete.

Spoločnosť BMW oznámila, že v prvom štvrťroku medziročne zvýšila globálny predaj o 1,1 percenta na 594 671 vozidiel. V Európe jej predaj vzrástol o 5,5 percenta a v Spojených štátoch sa zvýšil o percento, zatiaľ čo v Číne klesol o 3,8 percenta.

Celosvetový predaj automobilky Mercedes-Benz v prvom štvrťroku podľa tlačovej správy medziročne klesol o šesť percent na 568 400 vozidiel. Bez zahrnutia dodávkových áut sa znížil dokonca o osem percent na 463-tisíc vozidiel.

V Číne sa predaj divízie osobných áut prepadol o 12 percent. V Európe sa znížil o dve percentá, zatiaľ čo v USA o tri percentá vzrástol.

Automobilka Porsche, ktorá je súčasťou koncernu Volkswagen, dodala v prvom štvrťroku zákazníkom 77 640 vozidiel, teda o štyri percentá menej ako pred rokom. V Nemecku jej odbyt vzrástol o viac ako tretinu a vo zvyšku Európy sa zvýšil o deväť percent.

V Severnej Amerike sa však prepadol o 23 percent a v Číne o 24 percent, píše sa v tlačovej správe podniku.

Ďalšie dôležité správy

KK20 archív Mníchov - Na archívnej snímke z 2. novembra 2022 vlajka s logom BMW pred sídlom spoločnosti v Mníchove. Nemecká automobilka BMW (Bayerische Motoren Werke, BMW) v stredu oznámila, že jej čistý zisk za 4. štvrťrok 2022 klesol o 3,6 % na 2,18 miliardy eur z 2,26 miliardy eur v predchádzajúcom roku. FOTO TASR/DPA
ARCHIV - 02.11.2022, Bayern, München: Eine Fahne mit dem Logo von BMW ist vor der Firmenzentrale zu sehen. Der Automobilhersteller präsentiert am 15.03.2023 seine Jahreszahlen.
Neprehliadnite

Nemecká automobilka BMW začala s výstavbou továrne na batérie v Bavorsku