Tržby maloobchodníkov v Nemecku počas ostatného víkendu vzrástli, pričom záujem spotrebiteľov bol o oblečenie, mobilné telefóny, šperky či vianočné ozdoby. Pracovné dni do tzv. Black Friday však boli slabé a nemecký maloobchod, podobne ako v iných krajinách, očakáva celkovo slabšiu vianočnú sezónu. Informovala o tom agentúra Reuters, ktorá sa odvolala na údaje nemeckej asociácie maloobchodu HDE.

„Biznis išiel počas víkendu jednoznačne nahor," povedal na margo záujmu počas zľavovej akcie Black Friday generálny manažér HDE Stefan Genth. Za celé posledné dva mesiace roka však HDE počíta s medziročným poklesom tržieb, keďže na dopyt spotrebiteľov vplýva vysoká inflácia a ceny energií. HDE odhaduje, že za spomínané mesiace dosiahnu tržby v maloobchode viac ako 120 miliárd eur, čo v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka bude v reálnom vyjadrení znamenať pokles o 4 percentá.

„Vianočná sezóna je poznačená energetickou krízou. Maloobchodníci cítia neistotu spotrebiteľov," povedal Genth, pričom dodal, že niektoré obchody ešte stále pociťujú aj dôsledky pandémie.

Viac než polovica maloobchodníkov v prieskume HDE uviedla, že nie je spokojná s vývojom predaja v týždni od 21. novembra. Jednoznačnú spokojnosť uviedlo zhruba 30 percent z celkovo 400 anketovaných obchodníkov. Navyše, čo sa týka vývoja odteraz do konca tohto roka, iba 20 percent dalo najavo optimizmus.

Ďalšie dôležité správy

Ilustračné foto.
Neprehliadnite

Nemeckí spotrebitelia menia návyky v dôsledku vysokej inflácie