Viac ako 52 percent Slovákov plánuje využiť čas výhodných ponúk – takzvaný Black Friday, pričom až 45 percent z nich ho považuje za najlepší čas na nákupy počas roka. Vyplýva to z prieskumu realizovaného v júni tohto roka spoločnosťou Danae pre online trhovisko Allegro.
Výsledky prieskumu tiež ukazujú, že pre slovenských zákazníkov je kľúčová bezpečnosť, až 69 percent uprednostňuje nákup na overených platformách. Súčasne až 67 percentzákazníkov čoraz viac uprednostňuje cielené nakupovanie s možnosťou poznania ponuky vopred a plánovania.
Prieskum Allegro taktiež ukázal, že viac ako polovica respondentov sa na Black Friday pripravuje vopred a cielene sleduje tie najvýhodnejšie ponuky. Viac než polovica zákazníkov hľadá počas Black Friday konkrétne produkty, ktoré majú v pláne zakúpiť, ak nájdu výhodnú ponuku.
V prieskume až 29 percent ľudí uviedlo, že Black Friday využijú aj bez toho, aby mali záujem o konkrétny produkt – jednoducho hľadajú výhodné ponuky. Až 51 percent ľudí oceňuje, ak obchody dopredu ohlásia Black Friday akcie a zvyšuje to u nich pravdepodobnosť, že sa zapoja do nákupu.
Z prieskum tiež vyplynulo, že až 66 percentám Slovákom vyhovuje, ak sú na produktoch označené ceny za 30 dní – uľahčuje im to porovnanie ponúk a zváženie výhodnosti.