V ankete TREND Barometer sme sa spýtali respondentov, či zmenili svoje nákupné správanie po zrušení opatrení proti šíreniu pandémie covidu-19. Elektronicky hlasovalo medzi štvrtkom 7. júla 2022 a pondelkom 11. júnla 2022 celkovo 52 vybraných osobností slovenskej ekonomiky.

Pozrite si výsledky ankety a odpovede:

43,1 % Nakupujem v kamenných prevádzkach a e-shopoch rovnako 

Miroslava Michalíková, výkonná riaditeľka, Produkcia 
Pandémia zmenila svet v podstate a opatrenia s ňou súvisiace ovplyvnili veľa zvyklostí. Takže sa usilujem zmeniť svoj prístup k svetu a takú jednoduchú vec, akou je spôsob nakupovania, zachovávam rovnakú za ostatné roky. 

Milín Kaňuščák, konateľ, Kami Profit 
Myslím, že pandémia zmenila moje správanie, ale zrušenie opatrení už veľmi nie. Samozrejme, tam kde to ide vybaviť jednoduchšie online, vybavím online. Zároveň som rád, že môžem s rodinou navštíviť obchodné centrum alebo outlet. 

Daniel Dobrovič, marketingový špecialista, DB Shenker 
Moje nákupné správanie sa veľmi nezmenilo, vždy som uprednostňoval nákup v kamenných obchodoch, na druhej strane som získal odvahu a stále viac objavujem čaro pohodlného nákupu v e-shope. 

Daniel Gašpar, Managing Partner, Crowdberry 
E-commerce má pevné miesto v mojich nákupných potrebách a šetrí čas + peniaze. Pandémia/nepandémia. 

Ján Kutan, partner, Kutan & Partners 

Drahoslava Kovárová, konateľka, VerbaLex 

Martin Krištoff, finančný analytik, HABERL Wealth Management 

Jaroslav Šedivý, generálny riaditeľ a predseda predstavenstva, Danfoss Power Solutions 

Branislav Rentka, CEO, m:zone 

Ľuboš Vančo, partner, KPMG Slovensko 

Tomáš Osuský, generálny riaditeľ, Hollen 

Roman Malček, majiteľ, Redox 

Milan Drahoš, country manager, PEPCO SK & CZ 

Andrej Révay, prezident, Slovenská asociácia podnikových finančníkov 

Stanislav Hreha, predseda dozornej rady, Východoslovenská vodárenská spoločnosť 

Elena Kráľovenská, konateľka, Keis Media 

37,3 % Áno, častejšie nakupujem v kamenných prevádzkach 

Adriana Škriniarová, spoluzakladateľka Agapé Senior Park 
Pandémia nás všetkých naučila využívať e-shopy prakticky naplno. Samozrejme, po uvoľnení opatrení som sa aj ja plynulo vrátila do kamenných predajní ako v časoch pred pandémiou. E-shopy však ostali pohodlným doplnkom, ktorý využívam viac ako kedysi. 

Martin Melišek, CFO, Softec 
Určite využívam e-shopy častejšie ako pred pandémiou, ale niektoré veci si jednoducho potrebujem pozrieť naživo, a tak občas do kamennej predajne zavítam. 

Karol Ponesz, Country Manager Slovakia, Mattoni 1873 
Vrátil som sa k nákupom v kamenných predajniach aj keď nie v takej frekvencii ako pred pandémiou. Kúpa potravín cez e-shop u nás ešte nie je dostatočne rozvinutá. 

Miroslav Očenáš, CEO & Founder, Kvety.sk 
Viac rozoznávam, čo má pre mňa aj hodnotu, nie len cenu. Som opatrnejší vo výdavkoch. 

Peter Dostál, predseda dozornej rady, Aliter Technologies, 
Nakupujem málo, ale rád si tovar prezriem, než ho kúpim. 

Radúz Dula, country manager Slovensko, amazingplaces.sk 
Občas nakupujem potraviny do domácnosti v kamennom obchode. Ostatné veci budem ďalej nakupovať online. 

Juraj Heger, riaditeľ, Vydavateľstvo Slovart 
Nákupy z povinnosti rád objednám online, ale nákupy so zážitkom - napríklad v kníhkupectve alebo lahôdkach - rád absolvujem osobne v kamennej predajni. Nielen pre ten okamžitý zážitok, ale hlavne pre to, aby tam tie obchody ešte o rok boli. 

Peter Michajlov, konateľ a výkonný riaditeľ, SIMPLEA FINANCIAL SERVICES 
Moje nákupné správanie je dlhodobo stabilné a po skončení pandemických obmedzení v maloobchode som sa prakticky okamžite vrátil späť k pôvodným návykom, napríklad fyzickému nákupu potravín, zeleniny... Online dlhodobo, bez ohľadu na pandémiu, nakupujem napríklad hardware, software alebo knihy. 

Michal Hrabovec, prezident, Anasoft 

Mikuláš Gazda, predseda predstavenstva, AGENDY 

Štefan Mácsadi, predseda, COOP Jednota Nové Zámky 

Peter Jakubička, CEO, Across Private Investments 

Andreas Kreutz, konateľ, Tailor Made 

Anton Šnegoň, konateľ, Battal 

Jozef Bojčík, konateľ, Medi Cool 

Martin Kultan, generálny riaditeľ, Dôvera zdravotná poisťovňa 

Roman Kučák, partner, Anodius 

13,7 % Nie, stále preferujem e-shopy 

Lenka Michálik Holešová, Nadácia Volkswagen Slovakia 
V rámci dodržiavania pandemických opatrení som preferovala online nakupovanie a využívam ho v zvýšenej miere aj teraz, po ich zrušení. Súčasne sa snažím podporovať malých lokálnych predajcov. Veľmi ohrozenou skupinou, o ktorej sa až tak nehovorí, boli počas pandémie chránené dielne, podporujúce ľudí s rôznymi formami znevýhodnenia. S ohľadom na bezpečnosť svojich klientov museli často výrazne obmedziť prevádzku a mnohé bojovali o prežitie. V Nadácii Volkwagen Slovakia sme im ešte počas pandémie poskytli finančnú podporu vo výške 50 000 eur. Ak je to možné, preferujeme nákup reklamných predmetov a darčekov práve z chránených dielní alebo od lokálnych výrobcov a remeselníkov. 

Roman Fila, výkonný riaditeľ, Wisdom Factory 

Vladimír Hanes, zakladateľ, Hanes Exeuctive Search 

Miroslav Adamiš, riaditeľ, generálne riaditeľstvo pre preklad, Európska komisia 

Miloš Vašek, generálny riaditeľ, Dexis Slovakia 

5,9 % Neviem/Nevyjadrujem sa/Iné 

Jan Sabol, člen, Generálna rada Združenia podnikateľov Slovenska 
Nezmenil som nákupné správanie. 

Peter Augustinič, executive director, DGT factory 
V prvom rade sa snažím obmedzovať nákupný konzum na minimum. Najviac nákupov sa týka v našej domácnosti primárne potrieb pre deti. Ak nakupujem, tak veci, ktoré vydržia a sú overené. 

Martin Mittner, country manager, Nestlé Slovensko 
Nie, výrazne sa to nedotklo môjho nákupného správania. On-line nakupovanie som s obľubou využíval už aj pred tým. Nakupovanie cez overené e-shopy je bezpečné, rýchle a pohodlné. Považujem to dokonca za veľkú príležitosť pre ďalšie inovácie, ktoré skvalitnia celkové odvetvie. 

0 % Nakupujem v e-shopoch a tovar vyzdvihujem v predajni 

Ďalšie dôležité správy

Rozostavaný plynovod Gazprom
Neprehliadnite

Barometer: Malo by sa Slovensko v budúcnosti vrátiť k dodávkam plynu z Gazpromu?