Banka Goldman Sachs sa vzdala plánov o vývoji vlastnej kreditnej karty pre svojich maloobchodných zákazníkov. Zmena stratégie tak priniesla ďalšiu obeť, píše portál CNBC.
Nie je to tak dávno, čo generálny riaditeľ banky David Solomon analytikom prezradil, že banka rozvíja vlastnú kartu. Na účely jej spravovania chcela banka využívať platformu, ktorú vytvorila v rámci svojho partnerstva s firmou Apple. Tá totiž v roku 2019 prišla s vlastnou kreditnou kartou, no zastrešovať jej ju pomáha práve Goldman Sachs.
Solomonovou víziou bolo slúžiť bežným Američanom aj nad rámec základných služieb. Kreditná karta mala byť súčasťou balíka produktov vrátane digitálneho žírového účtu.
Keď však Goldman Sachs upustila od svojich plánov, v rámci ktorých sa chcela stať primárnou bankou pre masy, tak sa stratili aj logické argumenty pre vznik tejto novej kreditnej karty.
Ambiciózny plán
Výkonní riaditelia banky verili, že spotrebitelia budú mať o kartu Goldman Sachs veľký záujem. Jej spustenie by však bolo ešte drahšie, než uzavretie partnerstva s externou značkou, keďže náklady súvisiace s prilákaním a odmeňovaním zákazníkov by padli na plecia banky.
Koncept kreditnej karty Goldman Sachs uzrel svetlo sveta ešte v októbri 2021, keď sa analytici Solomona opýtali na jeho plán v oblasti spotrebiteľských produktov. Jedným z nápadov bolo na účely novej karty využiť technológiu vytvorenú na spravovanie karty Apple Card.
Ambície banky však prevýšili jej schopnosť preniesť ich do reality, uznal v januári Solomon.