Nedávna epidémia E. coli, ktorá spôsobila ochorenie u desiatok ľudí, odradila Američanov od návštevy McDonald's. Spoločnosť verí, že zákazníkov priláka späť cenovo výhodným päťdolárovým menu a novými produktmi, ako napríklad Big Mac s kuracím mäsom.
Po oznámení výskytu E. coli sa návštevnosť McDonald's v USA minulý týždeň znížila o 6,4 percenta, pričom v Colorade, kde sa epidémia prejavila najviac, poklesla až o 24 percent, uvádza analytická firma Placer.ai. Trend pokračoval aj v nasledujúcich dňoch: vo štvrtok klesla návštevnosť o deväť percent na celonárodnej úrovni a o 31 percent v Colorade. V piatok pokles dosiahol 10 percent v USA a 33 percent v Colorade. Informuje o tom CNN.
McDonald's odmietol komentovať údaje spoločnosti Placer.ai, no finančný riaditeľ Ian Borden priznal, že incident s bezpečnosťou potravín ovplyvnil podnikanie v USA a spôsobil pokles predaja a návštevnosti.
„Ukradli nám biznis“. Príkladom ťažkých strát po odchode z Ruska je McDonald's
Spoločnosť je presvedčená, že najhoršie už má za sebou a pripravuje stratégie na opätovné získanie zákazníkov. „Sme pripravení urobiť viac, ak to bude potrebné, aby sme plne využili zdroje McDonald's a obnovili dôveru zákazníkov,“ vyhlásil generálny riaditeľ Chris Kempczinski.
Epidémia E. coli môžu mať dlhodobý vplyv na reštaurácie. Analytik Placer.ai RJ Hottovy očakáva, že McDonald's sa zotaví rýchlo, keďže firma dokázala identifikovať zdroj nákazy, informovať o tom verejné zdravotnícke orgány a zaviesť preventívne opatrenia.
Podľa Hottovyho bude McDonald's pravdepodobne zvyšovať počet promo akcií a zameria sa na reklamu, ktorá zákazníkov uistí o bezpečnosti potravín a dodávateľského reťazca.
Generálny riaditeľ Ch. Kempczinski potvrdil, že pravdepodobným zdrojom kontaminácie boli nakrájané cibule z prevádzky v Colorado Springs, ktoré McDonald's okamžite vyradil zo svojho dodávateľského reťazca.