Nový autobusový dopravca pre Bratislavu a okolie Arriva, ktorý mal v polovici novembra nahradiť dovtedajšieho prepravcu Slovak Lines, začal s istými problémami, a to aj napriek veľkým očakávaniam.

Nový dopravca sa potýkal s nedostatkom vodičov a bol nútený zredukovať počet spojov, čo vyvolalo hnev cestujúcich.

Na snímke autobusová stanica Nivy. Meškanie spojov firmy Arriva.
Dispečer.
Neprehliadnite

Východniari zachraňujú dopravu v Bratislave a jej okolí

Dobré riešenie v nedohľadne

Riešenie, ktoré sa objavilo tento týždeň s tým, že až tretinu výkonov preberie pôvodný dopravca, a to na päť rokov, napokon údajne stroskotalo. Spolupráca Arrivy a Slovak Lines sa tak nekoná, čo znamená, že Arriva bude musieť  do konca roka na kontrahovanom území pôsobiť sama, a to približne na úrovni niečo vyše 70 percent, teda zhruba ako doteraz, napísali Hospodárske noviny.

„S ohľadom na cestujúcich a vedenie Bratislavského samosprávneho kraja sme rokovali od začiatku decembra s dopravcami, ktorí deklarovali, že zabezpečia ďalších vodičov autobusov. V záujme rýchleho zlepšenia situácie sme boli pripravení dohodnúť sa a nasadiť vodičov bývalého dopravcu na tie spoje, ktoré aktuálne v Bratislavskom kraji nejazdia. Bývalý dopravca sa po týždni rokovaní rozhodol rokovania ukončiť. Rešpektujeme to," uviedol pre TREND László Ivan, generálny riaditeľ spoločností ARRIVA na Slovensku.

Vývoj komentovali aj Slovak Lines

„Spoločnosť Slovak Lines sa nedohodla na spolupráci pri subdodávke služieb v prímestskej doprave. Navrhované podmienky a garancie nám neumožňujú poskytovať pre cestujúcich kvalitné dopravné služby a prevádzkovať novú autobusovú stanicu tak, aby sme zabezpečili ekonomickú udržateľnosť a stabilitu bez rizika vytvárania dlhodobej straty spoločnosti Slovak Lines," uviedol hovorca spoločnosti Štefan Bako.

Stanovisko poskytol aj BSK

„Najrýchlejšie riešenie pre plné fungovanie prímestskej autobusovej dopravy by bola spolupráca oboch dopravcov. Žiaľ, obaja dopravcovia nám oznámili, že nakoniec k dohode nedošlo. Počítame teda s tým, že spoločnosť Arriva bude musieť čo najskôr zabezpečiť obslužnosť kraja vlastnými silami. Podiel vypravených spojov je v súčasnosti približne 75 percent, v oblasti Malaciek sa už blíži k 90 percentám Nedostatok spojov stále jazdí v okresoch Pezinok a Senec," infomovala Lucia Forman, hovorkyňa BSK.

Arriva bude potrebovať šoférov zo zahraničia

Arriva sa chystá riešiť situáciu náborom šoférov zo zahraničia a od konkurencie, a to jednorazovým príspevkom 3 500 eur, čo by malo situáciu stabilizovať. Otázka, prečo sa novému dopravcovi nepodarilo získať viac šoférov zo Slovak Lines stále nie je zodpovedaná. V hre boli údajne pracovné podmienky, ktoré firma ponúkala.

V Bratislavskom samosprávnom kraji bude od pondelka pôsobiť nový regionálny autobusový dopravca
Neprehliadnite

Bratislavská autobusová kríza presiahla kontinenty. Železnice čaká zdražovanie