Na americkú spoločnosť Apple sa na internete znáša vlna kritiky kvôli reklame, v ktorej sú predmety, vrátane hudobných nástrojov a kníh, drvené hydraulickým lisom. Video má demonštrovať, ako bola kreativita stlačená do najnovšieho iPadu.

Mnoho ľudí, vrátane známych osobností ako Hugha Granta a Justine Batemanovej, však na zobrazenú deštrukciu reagujú so zdesením.

Reklama sa snaží ukázať, čo všetko nový tablet umožňuje, napríklad sledovanie televízie, počúvanie hudby a hranie videohier, a zároveň poukazuje na to, že nový prístroj je mimoriadne tenký.

Využíva na to už takmer desať rokov známy motív videa, v ktorom sú drvené hudobné nástroje. Šéf Applu Tim Cook potom vo svojom príspevku na sieti X vyzval ľudí, aby si predstavili, čo všetko sa na novom zariadení dá vytvoriť.

Zdá sa však, že v tomto prípade sa technologickému gigantu podarilo skaziť si vlastnú povesť. Viacerí kritici tvrdia, že reklama v skutočnosti ukazuje, ako technológie potláčajú kreativitu, než aby ju podporovali. Kritika je obzvlášť ostrá, pretože v mnohých kreatívnych odvetviach panujú obavy, že umelá inteligencia vezme ľuďom prácu.

Herec Hugh Grant označil reklamu za deštrukciu ľudských skúseností s láskavým povolením Silicon Valley. Herečka a filmárka Justine Batemanová, hlasný kritik využívania AI vo filmovom priemysle, uviedla, že Apple drtí umenie. Textár Crispin Hunt označil ničenie hudobných nástrojov za akt pripomínajúci pálenie kníh.

Negatívne sú aj komentáre na sieti X pod príspevkom Cooka.

Ďalšie dôležité správy

Nový iPad Pro
Neprehliadnite

Technologická spoločnosť Apple predstavila nové verzie tabletov iPad