Americký technologický gigant Apple sa stal prvou značkou, ktorej hodnota prekonala hranicu jedného bilióna dolárov. To predstavuje nárast o 15 percent oproti minulému roku. Vyplýva to z globálneho rebríčka BrandZ, ktorý spoločnosť Kantar zverejnila v stredu. Apple si v roku 2024 udržal svoju pozíciu najhodnotnejšej značky na svete, už tretí rok po sebe. Po ňom nasledujú spoločnosť Alphabet, vlastník vyhľadávača Google s hodnotou značky 753 miliardy dolárov a Microsoft so 713 miliardami dolárov.
Začiatkom tohto týždňa Apple predstavil nové funkcie umelej inteligencie (AI), od ktorých sa očakáva, že zvýšia dopyt po telefónoch iPhone po poklese ich predaja v dôsledku kolísania spotrebiteľských výdavkov a silnej konkurencie technologických rivalov.
Pokiaľ ide o trhovú kapitalizáciu Apple s hodnotou 3,18 bilióna dolárov tesne zaostáva za Microsoftom, ktorý má hodnotu 3,22 bilióna dolárov, ale je pred spoločnosťou Nvidia, ktorej hodnota dosiahla 2,97 bilióna dolárov.
Nvidia, ktorá ťaží z prudkého nárastu nadšenia pre AI a rozmachu dopytu po čipoch, je debutantom v zozname desiatich najhodnotnejších svetových značiek spoločnosti Kantar. Hodnota jej značky sa v porovnaní s predchádzajúcim rokom takmer strojnásobila na viac ako 200 miliárd dolárov, čím sa Nvidia zaradila na šiestu priečku rebríčka najhodnotnejších značiek na svete.
Kantar dodal, že prieskum zahŕňal viac ako 4,3 milióna rozhovorov so spotrebiteľmi a týkal sa 532 kategórií a 21-tisíc rôznych značiek na 54 trhoch.