Firma Apple si bude od novembra nárokovať 30 percent z každej transakcie v aplikácii Patreon uskutočnenej prostredníctvom jej zariadení. Tento poplatok, ktorý sa od januára vzťahoval len na nákupy, teraz zasiahne aj predplatné, čo bude mať významný vplyv na príjmy influencerov a ich sledovateľov. Ak by ho Patreon neprijal, riskoval by odstránenie z App Store. Apple už poplatok aplikoval aj na menšie platformy vrátane Kajabi, Mighty Networks a Passes, ktoré tvorcovia obsahu využívajú na generovanie príjmov.
Výrobca iPhonov chce prostredníctvom zrážok zvýšiť zisk divízie služieb. Hoci tento krok z finančného hľadiska dáva zmysel, pre Apple predstavuje veľkú zmenu, keďže firma vždy otvorene podporovala tvorbu obsahu a inú kreatívnu činnosť. Odborníčka na marketingové stratégie influencerov Lindsey Gambleová tvrdí, že 30-percentná zrážka veľmi negatívne ovplyvní ekonomiku tvorby obsahu.
Poplatok totiž zníži príjmy influencerov, ktoré vygenerovali na predplatnom či daroch od fanúšikov. Tvorcovia obsahu budú preto musieť buď zvýšiť ceny pre používateľov iOS, alebo dodatočné náklady absorbovať. Patreon im odporúča prvú možnosť.
Mnohí tvorcovia sa sťažujú, že okrem vyšších poplatkov pre nich Apple v posledných rokoch veľa neurobil. Kedysi popredného hráča v oblasti podcastov – obľúbenej formy tvorby obsahu – už vytlačili platformy YouTube a Spotify. Uznávaný expert na technológie a digitálne médiá Jim Louderback dokonca v auguste vyzval tvorcov obsahu, aby Apple bojkotovali.