Najhodnotnejšie svetovou značkou je po päťročnej pauze opäť americká spoločnosť Apple. Uvádza to rebríček, ktorý zverejnila organizácia Brand Finance a ktorý značku Apple ohodnocuje na 263,4 miliardy dolárov. Oproti rebríčku z minulého roka je to nárast o 87 percent. Na treťom mieste za Amazonom sa umiestnila ďalšia americká spoločnosť Google.

Výrobca elektromobilov Tesla zanechal ďaleko za sebou ostatné tradičné automobilky, a to vďaka práci s novými technológiami. Hodnota značky Tesla vzrástla o 158 percent, a zaznamenala tak najprudší nárast v rebríčku. Polepšila si na 42. z vlaňajšieho 147. miesta.

KK42 Fremont - Na archívnej snímke z 12. mája 2020 závod výrobcu elektrických vozidiel Tesla v americkom Fremonte. Americký výrobca elektrických vozidiel Tesla dodal v 3. kvartáli 2020 viac než 139.000 vozidiel a podobne ako v 2. štvrťroku prekonal odhady trhov. Pod vyšší než očakávaný rast sa podpísal najmä vysoký dopyt po sedanoch Model 3. FOTO TASR/AP
FILE - This May 12, 2020 file photo photo shows the Tesla plant in Fremont, Calif.  Tesla’s third-quarter sales rose 44% from a year ago as g
Neprehliadnite

Tesla svojou hodnotou už prekonala šesť veľkých automobiliek dohromady

Na prvých desiatich priečkach prevažujú americké firmy, medzi ktorými drží aj tento rok piatu pozíciu juhokórejský priemyselný konglomerát Samsung. Na ôsme miesto si o dve priečky pohoršila čínska banka ICBC a desiatku najcennejších značiek sveta tento rok uzatvára čínska sociálna sieť Wech, ktorá ešte vlani bola na 19. mieste. Pandémia ochorenia Covid-19 posilnila internetového predajcu. Hodnota čínskej značky Alibaba sa tak zdvojnásobila. V prvej desiatke sa ale drží aj pôvodne kamenný obchodný reťazec Walmart, ktorý už tiež predáva tovar na internete a v rebríčku postúpil o dve miesta na šiestu pozíciu.

Pandémia naopak poškodzuje tradičným zábavným spoločnostiam, ako je americká CBS, síla ktorej značky sa tento rok prepadla o 49 percent. Klesá aj hodnota značiek firiem podnikajúcich v pohostinstve a ubytovaní, ako je Marriott a Airbnb, alebo v reštauratérských službách typu Starbucks, McDonalds a KFC. Brand Finance podľa informácií na svojom webe od roku 2008 každoročne vyhodnocuje cez 5-tisíc svetových značiek. Zaoberá sa viac ako 40 sektormi v 46 krajinách. Zohľadňuje pritom originálne ocenenie značky, analýzu sily značky a výpočty licenčných poplatkov.