Predaj smartfónov v Číne sa v druhom štvrťroku zvýšil o desať percent. Podiel americkej spoločnosti Apple ale klesol o dva percentuálne body pre silnú konkurenciu čínskych výrobcov na čele s Huaweiom a výrobca iPhonov sa tak prepadol medzi najväčšími predajcami v Číne na šiestu pozíciu z tretej. Prvých päť pozícií obsadili čínski výrobcovia.
Jednotkou na čínskom trhu bola firma Vivo s podielom 19 percent. Nasledovali firmy Oppo s podielom 16 percent a Honor a Huawei, ktorých podiel predstavoval 15 percent. Dodávky prístrojov firmy Huawei medziročne vzrástli o 41 percent vďaka uvedeniu novej rady Pura 70 na trh v apríli.
„Domáci výrobcovia preukázali vedúce postavenie na trhu a prvýkrát v histórii obsadili prvých päť pozícií na čínskom trhu,“ povedal analytik Canalys Lucas Zhong.
Firma Huawei sa vlani v auguste vrátila do segmentu vyspelých smartfónov, keď predstavila telefón s čipom domácej výroby. Podarilo sa jej tak prekonať americké sankcie, ktoré jej odrezali prístup k čipom vyrábaným v zahraničí.
Apple v snahe podporiť svoj predaj a prilákať zákazníkov ponúkol výrazné zľavy. V máji začal agresívnu kampaň, v ktorej zdvojnásobil predchádzajúcu februárovú akciu a ponúkol zníženie cien vybraných modelov iPhonov.
Analytici očakávajú, že silný výkon firmy Huawei bude pokračovať celý rok. Kanadská výskumná spoločnosť TechInsights na začiatku tohto roka predpokladala, že dodávky smartfónov Huawei v Číne by mohli tento rok presiahnuť 50 miliónov kusov, z toho na rad Pura 70 pripadne desať miliónov kusov. Tým by sa firma Huawei stala jednotkou na čínskom trhu s podielom 19 percent. Vlani podiel Huawei predstavoval 12 percent, dodal TechInsights.