Spevák Pharrell Williams, ocenený cenou Grammy, kritizoval prehnaný dôraz na finančný úspech v Spojených štátoch. Tvrdí, že americký sen, tak ako ho chápe väčšina ľudí, stratil pôvodný význam. „V mojej krajine sme vychovávaní s myšlienkou, že treba zarobiť čo najviac peňazí, pretože si to mysleli aj naši rodičia,“ uviedol hudobník a filantrop na technologickej konferencii Web Summit v Lisabone podľa Fortune. „Mali však mylnú predstavu o tom, čo americký sen je alebo by mal byť. Americký sen nie je o tom, aby ste zarobili čo najviac peňazí.“

Zdôraznil, že namiesto toho, aby sa ľudia hnali za majetkom, by sa mali zamerať na prácu, ktorá im prináša radosť. „Ak je nejaký sen univerzálny, mal by byť o tom, aby sme trávili čo najviac času tým, čo milujeme,“ dodal.

Jamie Dimon
Neprehliadnite

Americká realita: Viac zdanená sekretárka než šéf. Vysoký dlh by vyriešilo Buffettovo pravidlo

Williamsove slová prichádzajú v čase, keď sa čoraz viac Američanov odkláňa od predstavy tradičného amerického sna. Podľa prieskumu Pew Research takmer polovica Američanov (47 percent) neverí, že tento koncept je stále reálny alebo že vôbec niekedy existoval. Dokonca aj generálny riaditeľ JPMorgan Jamie Dimon vyjadril pochybnosti o jeho udržateľnosti.

Prieskum YouGov z roku 2021 ukázal, že americkí tínedžeri majú úplne iné kariérne ambície než ich rodičia. Zatiaľ čo medzi mládežou dominovali povolania ako vloger, youtuber či streamer, tradičné profesie ako doktor, právnik alebo inžinier sa dostali na nižšie priečky.

P. Williams, ktorého majetok sa odhaduje na 250 miliónov dolárov, si získal uznanie nielen v hudobnom a módnom priemysle, ale aj svojou charitatívnou činnosťou. Založil dve organizácie: Yellow, ktorá sa zameriava na vzdelávanie a znižovanie nerovností medzi deťmi, a Black Ambition, neziskovú iniciatívu podporujúcu podnikateľov s cieľom zmenšiť rozdiely v majetkovej nerovnosti.

Ďalšie dôležité správy

Ilustračná fotografia
Neprehliadnite

Miliardár radí tínedžerom, ako zarobiť. Keby mal 16 rokov, začal by tento lukratívny biznis