Americký odevný reťazec Gap oznámil návrat k zisku. Výsledky za posledný kvartál minulého obchodného roka podporil zvýšený dopyt po tom, ako spoločnosť inovovala svoju ponuku. Informovala o tom agentúra Reuters.
Gap oznámil za štvrtý kvartál obchodného roka 2023/2024, ktorý sa skončil v januári, čistý zisk 185 miliónov dolárov, zatiaľ čo v rovnakom období predchádzajúceho roka vykázala firma stratu 273 miliónov dolárov. Zisk na akciu upravený o mimoriadne položky dosiahol 49 centov, čím Gap prekonal očakávania analytikov. Tí počítali s upraveným ziskom na akciu na úrovni iba 22 centov.
Tržby sa zvýšili o 1,3 percenta na 4,30 miliardy dolárov. Aj v tomto prípade spoločnosť prekonala očakávania trhov. Analytici počítali s tým, že tržby dosiahnu 4,22 miliardy dolárov.
Gap výrazne podporili zmeny, ktoré zaviedol nový šéf spoločnosti Richard Dickson, bývalý prezident a prevádzkový riaditeľ hračkárskeho koncernu Mattel. Ten vedenie odevného reťazca prevzal v lete minulého roka.
Gap prišiel s novou ponukou, najmä pri značke Old Navy. Darilo sa však aj rovnomennej značke Gap. V prvom prípade porovnateľné tržby vzrástli o dve a v druhom o štyri percentá. Stále však zaostávajú značky Athleta a Banana Republic, kde tržby klesli o 10 percent, respektíve o štyri percentá.