Z obalov ryže Uncle Ben's zmizne obrázok usmievavého prišedivého černocha a výrobok tiež zmení názov na Ben's Original. Výrobca ryže, americký potravinársky koncern Mars Food tieto zmeny sľúbil už v júni v súvislosti s celosvetovými protestmi proti rasizmu a policajnej brutalite.
We listened. And we learned. Moving forward, Uncle Ben's will be known as Ben’s Original™. Read our full statement to find out more about our brand's new purpose to create opportunities that offer everyone a seat at the table: https://t.co/0tSE0lnMa1 pic.twitter.com/741JQU1qTI
— Ben's Original USA (@UncleBens) September 23, 2020
Nové balenia ryže Ben's Original majú prísť na trh budúci rok. Pôvodná značka je v predaji od roku 1947 a po desiatky rokov bola najpredávanejšou v Spojených štátoch. V štátoch na juhu USA boli černosi a černošky oslovované ,,strýko” (po anglicky uncle) alebo teta, namiesto formálnejšej verzie pane alebo pani. Ryža Uncle Ben's vraj dostala meno po texaskom farmárovi, ktorého preslávili vysoké kvalitné výpestky. Modelom obrázku na obaloch sa stal Frank Brown, šéf v jednej luxusnej reštaurácii v Chicagu.
Kozmetické firmy reagujú na rasizmus. Z produktov odstránia slová ako „bieliaci“ či „svetlý“
Spoločnosť Mars v prehlásení o zmene názvu a loga značky tiež uviedla, že vyčlení dva milióny dolárov na štipendiá pre černošských kuchárov a investuje 2,5 miliónov dolárov v meste Greenville v štáte Mississippi, kde má závod na spracovanie ryže.
Ďalší potravinársky gigant, firma PepsiCo, sa v dôsledku po smrti černoch Georga Floyda pri zatýkaní policajtov rozhodla, že zmení označenie svojej rady potravín predávaných pod značkou Aunt Jemima. Na sirupoch, zmesiach na výrobu palaciniek a ďalších výrobkoch s týmto označením je obrázok smejúcej sa černošky.