Spotrebitelia v USA minuli na Black Friday v online obchodoch rekordných 9,8 miliardy dolárov..
Podľa správy Adobe Analytics sa výdavky v elektronických obchodoch na Black Friday v medziročnom porovnaní zvýšili o 7,5 percenta a dosiahli rekordných 9,8 miliardy dolárov v USA. To je ďalší dôkaz, že spotrebitelia, ktorí sú aktuálne vysoko citliví na ceny, hľadajú najlepšie ponuky online.
„V uplynulom roku sme zaznamenali, že sa objavili veľmi strategickí spotrebitelia, ktorí sa skutočne snažia využívať podobné dni na maximalizáciu zliav,“ uviedol hlavný analytik Adobe Digital Insights Vivek Pandya.
Pandya poznamenal, že jednou z príčin rastu tržieb počas Black Friday zrejme boli aj impulzívne nákupy, keďže 5,3 miliardy dolárov z online predaja pripadalo na nákupy cez mobily a tablety. Dodal, že tento predaj podporili aj influenceri a reklama na sociálnych sieťach.
Spotrebitelia sú však vysoko citliví na ceny a ich rozpočty sú nižšie, čo spôsobila vysoká inflácia a úrokové sadzby. Podľa prieskumu spoločnosti Adobe 79 miliónov dolárov z tržieb pochádzalo od spotrebiteľov, ktorí sa rozhodli pre flexibilnú metódu platby prostredníctvom pôžičiek, inak povedané formou Buy Now, Pay Later (Kúp teraz, zaplať neskôr). To je o 47 percent viac ako v minulom roku.
Medzi najpredávanejšími produktmi počas Black Friday patrila elektronika, ako sú inteligentné hodinky a televízory, spolu s hračkami a hrami, uvádza sa v správe Adobe.