Na pozícii šéfa americkej technologickej spoločnosti Microsoft je Satya Nadella už 10 rokov. Počas jeho vedenia došlo k revitalizácii firemnej kultúry, rozširovaniu partnerstiev a krátkodobo aj k zosadeniu Apple ako najhodnotnejšej verejne obchodovanej spoločnosti začiatkom tohto roka.
Portál Business Insider zhrnul šesť odporúčaní S. Nadellu, ako čo najefektívnejšie viesť tím ľudí a riadiť úspešnú firmu:
Snažte sa o jasnosť
Schopnosť „objasňovať veci, ktoré nie sú jasné,“ je „najdôležitejším atribútom, ktorý musí spĺňať každý líder,“ uvádza CEO Microsoftu a pokračuje, že líder nie je potrebný, keď je všetko zadefinované a ľahké. „Ale v nejasnej situácii, má líder veľkú dôležitosť. V neistom období a neistej budúcnosti je kľúčovou schopnosťou vnášať do vecí jasnosť.“
Dodávajte ľuďom energiu
„Musíte okolo seba vytvárať energiu,“ odporúča S. Nadella s tým, že „ak nie ste zdrojom energie pre ostatných, dosiahnete len veľmi málo.“
Dosahujte úspech
Líder musí vedieť dosahovať úspech aj v prostredí, ktoré je príliš obmedzené externými vplyvmi. „Všetko je exogénne,“ dodáva S. Nadella.
Počúvajte na mítingoch a buďte rozhodní
CEO Microsoftu tiež ponúkol rady, ako viesť mítingy. „Viac počúvajte, menej rozprávajte a buďte rozhodní, keď príde správny čas“.
Podporujte psychologickú bezpečnosť
S. Nadella tvrdí, že je veľkým zástancom psychologickej bezpečnosti na pracovisku, čo vytvára prostredie, kde sa zamestnanci neboja trestu za kladenie otázok, vyjadrovanie obáv alebo robenie chýb. „Psychologická bezpečnosť, ktorú vytvárate okolo seba, je obzvlášť dôležitá, čím vyššie ste postavený.“
Buďte empatickí
S. Nadella nepovažuje empatiu za mäkkú zručnosť; v skutočnosti ju berie ako „najťažšiu zručnosť, ktorú sa učíme.“ Hovorí, že ak má šéf empatiu k svojim ľuďom, urobia prácu lepšie a firma dosiahne pokrok. Dodáva, že empatia tiež pomáha podporovať inovácie.