Vyplýva to z výsledkov kontroly Slovenskej obchodnej inšpekcie (SOI). Samospráva pripravuje cenovú reguláciu taxislužieb. „Nie je pravdou, že vás taxikári zvezú, ako chcú. Trasy boli zvolené vhodne a aj chovanie taxikárov bolo slušné,“ povedala v piatok novinárom šéfka SOI Nadežda Machútová k výsledkom kontroly, ktorú inšpektori spravili na začiatku júla.

U taxikárov nezistili ani manipuláciu s taxametrami, ktorými by počas jazdy umelo zvyšovali cenu cestovného. Najvážnejším zistením podľa N. Machútovej bola skutočnosť, že dvaja z troch taxikárov nevydali klientovi doklad o zaplatení.

S cieľom utajiť svoju totožnosť kontrolóri komunikovali s taxikármi v cudzom jazyku a niesli batožinu. Najčastejšie volili trasy z letiska, hlavného alebo autobusového nádražia do centra mesta a medzi týmito miestami, kde zahraniční turisti najčastejšie využívajú služby taxikárov.

N. Machútová upozornila na veľké rozdiely v cenách medzi jednotlivými taxislužbami a taktiež v cestovnom v závislosti od spôsobu privolania taxíka. „Nechápem, prečo je na (telefonickú) objednávku taxík lacnejší ako zo stanoviska. Sme raritou v Európe,“ dodala šéfka SOI, podľa ktorej by trhu prospela cenová regulácia.

Zľava na telefonické objednávky zaviedla v Bratislave jedna z taxislužieb ešte v druhej polovici 90. rokov. Ostatní taxikári opakovali a taktiež pristúpili na túto zľavu, aby neprišli o klientov. Bratislavčania si tak často objednávajú taxíky telefónom aj v prípade, že sa nachádzajú blízko stanoviska taxislužby. Týmto spôsobom môžu ušetriť aj polovicu z účtu za dopravu oproti tomu, keby taxík zastavili priamo na ulici.

Námestník primátora Bratislavy Ján Budaj doplnil, že mesto pripravuje cenový strop pre taxislužby, do úvahy pripadá maximálna cena vo výške jedného eura za kilometer jazdy. Bratislavskí taxikári dlhodobo požadujú, aby Bratislava po vzore Viedni zaviedla jednotné cestovné, nielen najvyššiu cenu za kilometer.

Predseda únie bratislavských taxikárov Ondrej Wenzl v minulom roku upozornil, že v Bratislave, ktorá má viac ako 400-tisíc obyvateľov, bolo vydaných približne 1 800 povolení k prevádzkovaniu taxíkov. V skutočnosti v uliciach mesta vraj ale jazdí približne dvojnásobný počet.