Akcie francúzskej spoločnosti na predaj luxusných doplnkov Kering na burze v Paríži oslabili až o 15 percent, čo je najviac za fungovanie firmy.

Reagovali tak na oznámenie, v ktorom Kering varuje pred citeľným poklesom tržieb v prvom kvartáli, najmä pre útlm v Ázii a Tichomorí, teda v regióne, ktorý zahŕňa aj dôležitý čínsky trh. Najväčší prepad tam očakáva talianska značka Gucci, ktorá je súčasťou skupiny Kering.

Kering odhaduje, že konsolidované tržby za prvý štvrťrok budú medziročne na porovnateľnom základe zhruba o desať percent nižšie.

„Tento výkon odráža najmä strmší pokles predaja pri značke Gucci, hlavne v regióne Ázie a Tichomoria. Očakávame, že v prvom štvrťroku budú porovnateľné tržby Gucci medziročne takmer o 20 percent nižšie,“ uviedol francúzsky podnik.

Výstraha len podčiarkuje problémy, ktorým firma čelí, keď sa snaží znovu naštartovať predajnú dynamiku v spoločnosti Gucci. Tá sa na celkových tržbách skupiny podieľa z jednej polovice a na zisku približne z dvoch tretín. Kering teraz na kľúčových trhoch čelí ekonomickému útlmu a slabšiemu dopytu, najmä v Číne.

Značka Gucci prechádza zmenou dizajnu pod kreatívnym vedením Sabata de Sarna. Snaží sa znovu získať väčší trhový podiel, ktorý jej v posledných rokoch vzala konkurencia, ako je Louis Vuitton a Christian Dior zo skupiny LVMH.

Desaťpercentný pokles tržieb, ktorý za prvý kvartál očakáva Kering, je oveľa hlbší, ako predpovedali analytici. Tí podľa agentúry Reuters v priemere čakali pokles o tri percentá.

Ďalšie dôležité správy

Ilustračná fotka
Neprehliadnite

Obchody na prvom podlaží centier sú pre Číňanov pridrahé. Nakupovať chodia radšej do suterénov