Letecká doprava môže za 2,5 percenta všetkých emisií oxidu uhličitého, tvrdí organizácia Global Carbon Project. Situácia sa podľa nej bude ďalej zhoršovať.
Jedným z riešení je prechod na vodík, ktorý je rovnako výkonný ako fosílne palivá, no nevznikajú z neho emisie. Letecká doprava si dala za cieľ do roku 2050 dosiahnuť nulové úrovne emisií. Veľké letecké spoločnosti ako Airbus sa preto spolu s rôznymi startupmi snažia preskúmať možnosti tejto technológie, píše portál CNBC.
Airbus už v roku 2020 predstavil dizajn niekoľkých modelov lietadiel na vodíkový pohon s nulovými emisiami. V roku 2026 má v pláne vodíkový motor otestovať v už existujúcom modeli A380.
Startupy ZeroAvia a Universal Hydrogen nedávno uskutočnili skúšobné lety a svoje lietadlá by do roku 2025 chceli uviesť aj na trh. Majú pred sebou niekoľko výziev. V prvom rade budú potrebovať získať súhlas regulačných orgánov a potom vybudovať vodíkovú infraštruktúru.