Slovenská agentúra pre rozvoj investícií a obchodu (SARIO) predstavila v roku 2022 prostredníctvom podnikateľských misií a veľtrhov v zahraničí takmer 500 slovenských firiem. Prezentovali sa v 29 krajinách sveta.
Národné stánky na veľtrhoch
Ako informuje agentúra, okrem prílevu zahraničných investícii na Slovensko totiž podporuje aj exportný potenciál našich firiem a zabezpečuje ich prezentáciu v zahraničí prostredníctvom podnikateľských misií, kooperačných podujatí a národných stánkov na veľtrhoch a výstavách.
„Slovenské firmy sa už aj v tomto roku prostredníctvom SARIO prezentovali v rámci národných stánkov na veľtrhoch v Dubaji, Lyone či rokovali s desiatkami globálnych firiem počas realizovaných obchodných fór," uvádza agentúra.
V nasledujúcich mesiacoch sú v príprave slovenské národné stánky na veľtrhoch v Hannoveri, Mníchove, Paríži, Kolíne nad Rýnom a v Brne. Okrem toho pracuje SARIO na podnikateľských misiách do Indie, Taiwanu, Vietnamu, Nemecka, Ománu, Saudskej Arábie, Čiernej Hory a na Island.
Viac investícií, viac pracovných miest
SARIO v uplynulom roku zaznamenala výrazné navýšenia výsledkov a sledovaných ukazovateľov, ako napríklad dvojnásobný medziročný nárast v počte novovytvorených pracovných miest, štvornásobný medziročný nárast v objeme nových investičných projektov.
Zároveň o 70 percent narástol objem investícií s vyššou pridanou hodnotou a o 76 percent počet nových pracovných miest s vyššou pridanou hodnotou.
Slovenská agentúra pre rozvoj investícií a obchodu je štátna agentúra, ktorá vznikla v roku 2001 v pôsobnosti Ministerstva hospodárstva SR. SARIO sa usiluje o príliv investícií s exportným potenciálom a pridanou hodnotou na Slovensko, podporuje exportné aktivity slovenských spoločností na globálnom trhu a iniciuje transfer najmodernejších inovatívnych technológií do výrobnej praxe.