Adidas pozastavil predaj personalizovaných nemeckých futbalových dresov po tom, čo nemecké médiá upozornili na skutočnosť, že dizajn čísla 44 pripomína symbol používaný jednotkami SS z čias nacistického Nemecka.
„Zablokovali sme personalizáciu dresov v našom online obchode. Ako spoločnosť aktívne bojujeme proti xenofóbii, antisemitizmu, násiliu a nenávisti vo všetkých ich formách,“ uviedli podľa Bloombergu zástupcovia firmy v stanovisku.
Výrobca športových potrieb dodal, že za dizajn čísel na nových futbalových dresoch krajiny zodpovedá Nemecký futbalový zväz a jeho partner, nie Adidas. Zväz sa bráni, že žiadna zo zainteresovaných strán si počas kreatívneho procesu nevšimla akúkoľvek podobnosť s nacistickými symbolmi. Napriek tomu v súčasnosti pracuje na vytvorení alternatívneho dizajnu čísla štyri a prehodnocuje aj vzhľad ostatných čísel v spolupráci s Úniou európskych futbalových zväzov.