Nemecký výrobca športového oblečenia a obuvi Adidas v treťom štvrťroku zvýšil čistý zisk medziročne o 71 percent na 443 miliónov eur. Spoločnosť to v utorok oznámila v tlačovej správe. Poukázala na pokračujúci rast v Číne a na zlepšujúce sa výsledky v Severnej Amerike.
Celkové tržby sa v treťom štvrťroku medziročne zvýšili o sedem percent na 6,4 miliardy eur. V Číne vzrástli o deväť percent na 946 miliónov eur. Adidasu sa v súčasnosti na čínskom trhu darí lepšie ako mnohým iným firmám, ktoré čelia slabému spotrebiteľskému dopytu.
„Silný rast v Číne a prekvapivo skorý návrat k pozitívnym číslam pri značke Adidas v Severnej Amerike v posledných dvoch štvrťrokoch posilňujú náš optimizmus týkajúci sa vývoja v strednodobom období,“ uviedol šéf podniku Björn Gulden.
Spoločnosť Adidas už v polovici októbra zlepšila odhad celoročného prevádzkového zisku o 200 miliónov eur zhruba na 1,2 miliardy eur. Celoročné tržby bez zahrnutia zmien devízových kurzov by sa podľa novej prognózy mali zvýšiť zhruba o desať percent, zatiaľ čo predtým firma počítala s rastom na hornej hranici pásma päť až desať percent.