Od pondelka 1. júla sa na Slovensku zásadne mení ochrana spotrebiteľa. Do platnosti vstupuje úplne nový zákon, ktorý parlament schválil v apríli tohto roka. Podľa Ministerstva hospodárstva ide o zásadnú revíziu spotrebiteľského práva na Slovensku, ktorá prináša vyššiu ochranu spotrebiteľov aj v online prostredí. Spotrebiteľom predlžuje lehotu na odstúpenie od zmluvy bez uvedenia dôvodu z doterajších 14 na 30 dní, ak bola zmluva uzavretá pri nevyžiadanej návšteve obchodníka v domácnosti spotrebiteľa alebo pri organizovanom podujatí na predaj a prezentáciu produktov. Motivovať má taktiež obchodníkov k dobrovoľnému ukončeniu porušovania predpisov a odškodneniu spotrebiteľov, čím sa má dosiahnuť čo najrýchlejšia náprava poškodených práv spotrebiteľov.
Nový zákon tiež zvyšuje ochranu pred umelým navyšovaním cien pred rôznymi zľavami a výpredajmi v záujme nalákať spotrebiteľov na zľavu, ktorá však reálne zľavou nie je. Prináša zároveň zavedenie prostriedkov nápravy pre poškodených spotrebiteľov v prípadoch, ak sa obchodník voči nim dopustí nekalej obchodnej praktiky a zvyšuje informovanosť pri uzatváraní zmlúv prostredníctvom online trhov. Nová legislatíva taktiež v online prostredí zlepšuje ochranu pred netransparentným nákupom a falošnými recenziami a garantuje rýchlejšiu nápravu a odškodnenie pre spotrebiteľov. Zakazuje sa marketing propagujúci tovar ako identický s tovarom v inom členskom štáte, pričom tomu tak nie je, čím rezort hospodárstva reagoval na problém dvojitej kvality tovarov.
Najvýznamnejšie zmeny v prospech obchodníkov zahŕňajú napríklad vypustenie tých povinností, ktoré ich nadmerne zaťažovali, no boli bez reálneho prínosu pre ochranu spotrebiteľov, ako sú vypustenie duplicitnej úpravy náležitostí dokladu o kúpe alebo vypustenie povinnosti zverejňovať oznam o plánovanom dočasnom zatvorení prevádzkarne aspoň 24 hodín vopred. Zákon zavádza taktiež mechanizmus druhej šance, teda viacerých inštitútov smerom k upusteniu od uloženia sankcie alebo zníženiu jej výmery v prípadoch, ak obchodníci dobrovoľne ukončia porušovanie právnych predpisov a uskutočnia nápravu v prospech spotrebiteľov. Realitou budú tiež nové zásady ukladania sankcií s cieľom zabrániť uloženiu likvidačných pokút, sadzby pokút budú určené percentuálnym podielom z obratu obchodníka.