Prepoisťovacia kampaň v roku 2022 bola výhodná pre mnohých. Kým zdravotná poisťovňa Dôvera získala viac ako 13-tisíc nových klientov a Union dokázal pritiahnuť takmer sedemtisíc nových poistencov, Všeobecná zdravotná poisťovňa (VšZP) ich stratila takmer 20-tisíc. Našli sa však takí, ktorí napriek úbytku získali o čosi viac.
Napriek poklesu počtu klientov bolo podľa slov bývalej generálnej riaditeľky VšZP Ľubice Hlinkovej vyplatených na odmenách za nábor poistencov približne 2,4 milióna eur, pričom u niektorých osôb dosiahla individuálna odmena závratnú sumu až 90-tisíc eur. Podľa informácií týždenníka TREND mali odmeny za prepoisťovaciu kampaň dosahovať sumy až do 110-tisíc eur, pričom mali byť vyplatené rodinným príslušníkom.
Vysoké odmeny potvrdil aj predseda Najvyššieho kontrolného úradu Ľubomír Andrassy v rozhovore pre Nový čas, podľa ktorého predbežné závery kontroly, ktorú NKÚ v štátnej zdravotnej poisťovni nariadil, dosahovali odmeny niekoľko desiatok tisíc eur.
„Je naozaj „donebavolajúce“, ak niekto na prepoistení občanov získa sumy, ktoré sú rádovo presne na úrovni, o ktorej hovorila aj pani Ľ. Hlinková. Na základe našich analýz máme podozrenie, že mohli byť dokonca vyššie,“ povedal Ľ. Andrassy.
Tisíce dohodárov, desaťtisícové odmeny
V roku 2022 zamestnávala poisťovňa podľa informácií Ľ. Hlinkovej približne 2 500 osôb na dohodu o vykonaní práce alebo dohodu o pracovnej činnosti. Pre porovnanie, v roku 2020 to malo byť približne 100 osôb. Dohody mali byť v niektorých prípadoch uzatvorené dokonca v rozpore so Zákonníkom práce a obsahovať dojednané odmeny až do výšky 60 eur za hodinu. Šéf NKÚ Ľubomír Andrassy prezradil, že kontrolný úrad má v hľadáčiku práve preverenie pracovnoprávnych vzťahov vo VšZP. Ľubomír Andrassy podotkol, že audit je vo Všeobecnej zdravotnej poisťovni otvorený a NKÚ preveruje vykazovanie odmien dohodárov, aj ich nábor.
Strapko hral golf a poberal plat
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?