S novým výkonným riaditeľom lekárni Dr. Max na Slovensku Mariánom Jánošom sme sa rozprávali o období integrácie lekární Apotheke Slovakia. V rozhovore pre týždenník TREND takisto prezradil, aké inovácie spoločnosť zavádza pre väčší komfort zamestnancov a spokojnosť zákazníkov.
Spoločnosť Dr. Max Holding SK prebrala tento rok 35 prevádzok lekární Apotheke Slovakia od spoločnosti Unipharma. Ako hodnotíte proces integrácie?
Proces integrácie hodnotíme veľmi pozitívne. Z pohľadu rýchlosti integrácie všetko prebehlo tak, ako sme plánovali. Lekárne začali fungovať pod značkou Dr. Max od prvého augusta tohto roku. Teda doslova pár dní po tom, čo obchodnú dohodu Protimonopolný úrad SR finálne schválil. V priebehu niekoľkých týždňov sme stihli takmer všetky lekárne, ktoré sme prebrali takzvane rebrandovať. Rovnako sme veľmi spokojní s tým, ako prebehol proces zaučenia a adaptácie našich nových kolegov a kolegýň.
Nie je práca v lekárni všade identická?
Môže sa to verejnosti zdať, no nie je to tak. Nových kolegov sme potrebovali zaškoliť do nášho spôsobu práce, ktorý je trochu odlišný, ako v iných lekárňach. Máme čiastočne iný sortiment, používame iný softvér, ale najmä sme potrebovali nastaviť procesy tak, aby zodpovedali našej maximálnej orientácii na pacienta a na zákazníka tak, aby reprezentovali značku Dr. Max so všetkým, čo k nej patrí. K hladkej integrácii sme okrem dôsledného adaptačného procesu pristúpili aj k dočasnému nasadeniu našich kolegov z už zabehnutých lekární Dr. Max do nových lekární najmä z dôvodu, aby sa noví kolegovia čo najefektívnejšie naučili pracovať s našimi systémami.
Dr. Max Group pôsobí aj v zahraničí. Ako sa vám darí za hranicami Slovenska?
Dr. Max Group pôsobí v 17 krajinách Európy, v šiestich z nich prevádzkujeme sieť lekární Dr. Max. Okrem Slovenska v Českej republike, Poľsku, Rumunsku, Srbsku a v Taliansku. Vo všetkých krajinách rastieme a náš ročný obrat je viac ako štyri miliardy eur. Máme viac ako 18-tisíc zamestnancov, prevádzkujeme cez 2 800 lekární a v súčte máme viac ako desať miliónov členov vernostného klubu. Expandujeme a v tomto trende určite chceme pokračovať. Sme európskou dvojkou na trhu a chýba nám už iba krôčik k tomu, aby sme sa stali európskou jednotkou.
Napriek tomu, že sa e-commerce prepadáva, Dr. Max rastie. Čomu pripisujete tento úspech?
Z externých dát spoločnosti Heureka vieme, že celkový slovenský e-commerce sa v poslednom kvartáli prepadol o deväť percent. Napriek tomu trendu sa nám veľmi darí a rastieme o viac ako 40 percent. Čomu to pripisujeme? Určite je to našou orientáciou a maximálnou starostlivosťou o zákazníka. Sú štyri piliere, ktoré nás odlišujú od konkurencie a pomáhajú nám dosahovať výsledky.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?