Akcie amerického výrobcu hračiek Mattel od polovice júna narástli o 15 percent. Výrazným impulzom bolo oznámenie o vyššej ako pôvodne predpokladanej rastovej prognóze na tento rok a následný ošiaľ okolo filmu Barbie v hlavnej úlohe s herečkou Margot Robbie. Mattel sa tak opäť dostáva do centra pozornosti investorov, s pôsobivým potenciálom rastu, a je to nepochybne spoločnosť, ktorú sa oplatí sledovať.

Film o Barbie zásadne pomáha

Firma Mattel v prvom štvrťroku 2023 skončila v strate. Hlavným negatívnym faktorom redukujúcim dopyt bolo zvyšovanie cien produktov a sním súvisiace oslabenie dopytu, v dôsledku vysokých zásob v skladoch maloobchodu, ktorý obmedzil nové objednávky. Strata bola väčšia, ako trhy čakali, a akcie americkej firmy klesli.

Dnes sa však zdá, že všetko dokáže zmeniť popularita filmu Barbie, ktorá je nepochybne hnacím motorom predajov. Barbie je jednoznačne najziskovejšou značkou koncernu a úspech filmu po celom svete (či už vysoká sledovanosť alebo vášnivé diskusie okolo obsahu) pozíciu tejto hračky ešte vylepšujú. Zásadným momentom je aj rozširovanie počtu spoluprác a dohôd o ochrannej známke značky vďaka aktuálnemu boomu. Napríklad výrobca topánok Aldo nedávno uviedol na trh obuv s Barbie motívmi. Inak povedané, po celosvetovom uvedení filmu sa takpovediac „roztrhlo vrece“ s výrobkami Barbie.

Zásadný obrat v druhom kvartáli

Už v druhom kvartáli sa prejavili viaceré pozitívne efekty. Dobré výsledky priniesla nielen značka Barbie, ale aj dobré čísla predajov značiek American Girl a Hot Wheels. V 2. kvartáli Mattel zaknihoval obdivuhodný rast čistých tržieb vo výške 36 percent na 1,02 miliardy dolárov. Vyššími tržbami Mattel znížil čistú stratu zo 111,1 milióna dolárov z úvodu roka na 5,5 milióna dolárov. Týmto tempom by sa Mattel mohol rýchlo dostať späť do čiernych čísel. Vyhliadky sú s ohľadom na aktuálnu situáciu viac ako optimistické.

Mattel zvyšuje očakávania

Optimizmus z posledného obdobia sa vedenie spoločnosti rozhodlo pretaviť aj do predikcií pre celý rok 2023. Celoročnú prognózu rastu čistých tržieb v stálych menových kurzoch zdvihlo z pôvodných 6-8 percent na súčasných 12-14 percent. Zisk pred úrokmi, zdanením, odpismi a amortizáciou (EBITDA) sa mal podľa pôvodných odhadov pohybovať v rozpätí 800 až 825 miliónov dolárov, po novom sa odhad pohybuje medzi 875 až 900 miliónmi dolárov. Mattel očakáva, že upravený zisk EBITDA v roku 2022 prekročí hranicu 1 miliardy dolárov.

Vývoj hodnoty akcií spoločnosti Mattel v priebehu piatich rokov
Zdroj: Tradingview.com
Vývoj hodnoty akcií spoločnosti Mattel v priebehu piatich rokov

Pri investovaní na finančných trhoch je kľúčové pozerať na perspektívu jednotlivých firiem. Dá sa povedať, že zásadný nárast predajov firmy Mattel z posledných mesiacov a lepšie vyhliadky ohľadom hospodárskych výsledkov pre tento rok robia z akcií tejto firmy perspektívny titul. Segment hračiek je vo všeobecnosti stabilný a ak niektorú značku podporia mimoriadne impulzy, ako je to v prípade Barbie, perspektíva sa ešte zlepší.

Kombinácia ikonických značiek, dobrých finančných výsledkov a rozširovania spoluprác dáva firme Mattel predpoklady, že by mohla aj v ďalších rokoch pokračovať vo vzostupnej trajektórii. Na druhej strane, aktuálny boom časom vyprší, preto bude záležať na tom, ako sa firma na túto situáciu pripraví a ako dokáže súčasný pozitívny sentiment využiť pre dlhodobé posilnenie pozície a predajov značky.

Olívia Lacenová

Po absolvovaní žurnalistiky na Univerzite Konštantína Filozofa v Nitre strávila 18 mesiacov ako redaktorka Hospodárskych novín. Vo svete finančných trhov začínala na oddelení sales, kde sa venovala klientom obchodujúcim prostredníctvom CFD certifikátov. Následne sa začala zaoberať analytickou činnosťou a pracovala pre značky xPartners a TopForex so zameraním na trh s komoditami a drahými kovmi, ktoré vo fyzickej podobe považuje za najlepšiu formu zabezpečenia majetku proti neistote. Aktuálne pôsobí ako hlavná analytička značky Wonderinterest.

Upozornenie

Upozornenie: Redakcia sa nemusí stotožňovať s názorom autora