Nároky na stravné lístky a dovolenku vznikajú v prvom rade zamestnancovi a vyplývajú priamo zo zákona č. 311/2001 Z. z. Zákonník práce v znení neskorších predpisov (ďalej len „Zákonník práce“). Uvádzate, že konateľ nie je vo vzťahu k spoločnosti v pracovno-právnom vzťahu, a teda nepodlieha režimu Zákonníka práce.
Vzhľadom na uvedené, nie je možné do zmluvy o výkone funkcie priamo zakomponovať a poskytnúť konateľovi také nároky, ktoré sa budú viazať na Zákonník práce.
V prípade, že konateľ tieto nároky vyžaduje a vykonáva pre spoločnosť aj inú činnosť, je možné uzatvoriť popri zmluve o výkone funkcie aj pracovnú zmluvu, avšak táto kombinácia môže predstavovať určité riziká, nakoľko pracovná náplň zamestnanca nemôže byť totožná s náplňou funkcie konateľa. Táto možnosť prichádza do úvahy iba v prípade, ak pre spoločnosť konateľ vykonáva inú ďalšiu činnosť.
V prípade, že konateľ vykonáva iba funkciu konateľa a je za tento výkon funkcie odmeňovaný na základe zmluvy o výkone funkcie, riešením by mohla byť úprava výšky odmeny konateľa, v ktorej budú zohľadnené napr. stravné lístky a pod.
Rovnako možno postupovať aj v prípade poskytnutia dovolenky, a to tým spôsobom, že sa zmluvne upraví spôsob výkonu práce tak, aby reflektoval časové požiadavky konateľa.
Autor odpovede nepreberá zodpovednosť za správnosť a komplexnosť odpovede, keďže jej informácie o probléme sú obmedzené formuláciou otázky.