Áno, je mimoriadne inteligentná - nie je to však „živá bytosť“. Kate nie je človek, je virtuálna, dieťa umelej inteligencie, ktorá čoraz intenzívnejšie vstupuje do takmer všetkých oblastí života. Vrátane bankovníctva. Digitalizácia spoločnosti ovplyvňuje aj naše peniaze a spôsob, ako platíme a komunikujeme so svojou bankou. Kate je digitálna asistentka, ktorú do sveta online bankovníctva vpustila ČSOB. A dá sa povedať, že je akýmsi stelesnením všetkého, čo dnes klient očakáva od svojej banky: služby v pohodlí svojho domova, rýchle odpovede bez nekonečného hľadania informácií, riešenia šité na mieru, bezpečné prostredie a žiadne zbytočné a nekonečné poplatky.

Moderný digitálny účet 

Covidová éra, ale aj rýchlo napredujúci rozvoj informačných technológií preniesli mnohé činnosti a služby do online priestoru, a ten v prípade bankovníctva prináša klientom aj čoraz väčší komfort. Preč sú časy, keď sme museli napríklad pre založenie účtu navštíviť kamennú banku, vystáť si rad a stihnúť to všetko počas otváracích hodín. Dnes sa chcú klienti rozhodovať v reálnom čase. Chcem si založiť bankový účet v sobotu o polnoci? Žiadny problém. A netreba ani nikam chodiť. ČSOB ponúka možnosť založiť si účet online - kedykoľvek priamo z pohodlia domova. Digitálny ČSOB Smart účet navyše získate zadarmo a bez akýchkoľvek ďalších mesačných poplatkov. A to navždy.

Zo svojej komfortnej online zóny dokonca nemusíte vystúpiť ani pri doriešení prestupu z jednej banky do druhej. Aj to je jedna z vecí, ktorú zákazník v rámci konkurenčných ponúk vníma ako významný bonus. ČSOB to vybaví za vás - postará sa, aby boli s vaším účtom na „novú adresu“ presunuté aj trvalé príkazy, inkaso a zostatok na účte.

Služby nad rámec finančných

V čase, kedy veľkú časť našich pracovných aj osobných záležitostí – vrátane finančných operácií – vybavujeme cez mobilný telefón, klient prirodzene očakáva aj od svojej banky užívateľsky prívetivú a intuitívnu mobilnú aplikáciu. Práve takéto prostredie nájde v „apke“ ČSOB SmartBanking aj s bohatou ponukou ďalších e-služieb, ako napr. eBločky. Zabudnite na papierové pokladničné účtenky, ktoré ľahko stratíte a časom vyblednú. Naskenujte z nich QR kód, bezpečne si ich v digitálnej verzii uložte do aplikácie ČSOB SmartBanking a máte ich vždy po ruke pre prípad vrátenia, výmeny tovaru či jeho neskoršej reklamácie. Prostredníctvom tejto aplikácie si však môžete zakúpiť aj lístok na vlak, bratislavskú či košickú MHD, prečítať najnovšie správy či kúpiť parkovanie.

Virtuálna pomoc

Žijeme v rýchlej informačnej dobe, v záplave množstva správ, údajov a zmien, ktoré nami denne „prejdú“. Zorientovať sa v nich je neraz obtiažne. A práve v takýchto momentoch nám padne vhod niekto, kto za nás bez straty času vyselektuje to, čo v danej chvíli hľadáme a pomôže vyriešiť náš problém. Spoločnosti čoraz intenzívnejšie využívajú na kontakt s klientom chatboty - konverzačných robotov, vďaka ktorým vedia svoje služby poskytovať nepretržite 24/7. Už spomínaná digitálna asistentka Kate vie simulovanou ľudskou rečou odpovedať na skoro všetky otázky o banke, bankových produktoch, ale dokáže pomôcť aj so zaplatením trvalého príkazu, s prevodom peňazí alebo so zobrazením PIN-u ku karte.

Pocit bezpečia

A je to vôbec bezpečné? Obavy ľudí sú s rastúcou digitalizáciou služieb prirodzené a ich nároky na ochranu úspor a citlivých údajov stále väčšie. S týmto vedomím pristupujú k bezpečnosti aj samotné banky. Vedia, že ak sú ich klienti vystavení narušeniu súkromia, môžu o nich nenávratne prísť. ČSOB využíva na čo najsilnejšiu ochranu elektronického bankovníctva najmodernejšie technológie. Klient je v bezpečí prakticky od prvého kliknutia na internetovú stránku „Moja ČSOB“ či v mobilnej aplikácii ČSOB SmartBanking a pri všetkých vstupoch a výstupoch je chránený bezpečnostnými prvkami. Kybernetická kriminalita je jedna z najväčších hrozieb súčasnosti a banka na rôzne pasce, ako napr. phishing (podvodné e-maily), aktívne upozorňuje klientov aj v rámci informačných kampaní.

Hranice online bankovníctva budú aj v nasledujúcich rokoch posúvať ďalej predovšetkým nové a pokročilé technológie. Sú to spojené nádoby. Akokoľvek však moderné trendy vstúpia do tohto sektora a ovplyvnia ho, banky pri ich uvádzaní do života budú musieť mať vždy na pamäti základné očakávania klientov: rýchlosť, pohodlie a bezpečnosť. A čím rýchlejšie, pohodlnejšie a predovšetkým bezpečnejšie, tým dôvernejší a pevnejší vzťah klient plus banka.

Advertisement