Online komunikácia medzi ľuďmi má množstvo vážnych nedostatkov a ich odstránenie môže prispieť aj k boju s dezinformáciami a hoaxami, hovorí Tomáš Halgaš, spoluzakladateľ spoločnosti Sphere, ktorú odkúpila sociálna sieť Twitter. V rozhovore pre TREND hovorí o krátkozrakosti sociálnych sietí aj finančných trhov. Upozorňuje, že veľké sociálne siete sa boja inovácií.

Spoločnosť Sphere sa dohodla na odpredaji spoločnosti Twitter. Ako tento obchod hodnotíte?

Ako to už v živote chodí, mnoho vecí sa vyvinie iným smerom, ako to človek pôvodne plánuje. My sme do tohto roka nevstupovali so snahou firmu predať. Mali sme dosť kapitálu na to, aby sme mohli ďalšie roky pracovať. Začiatkom roka sme ale začali hľadať určitý plán B pre prípad, že by niečo nevyšlo. Povedali sme si, že bude dobré hľadať partnerstvo alebo potenciálneho záujemcu o kúpu. Vtedy sme kontaktovali práve Twitter, sedeli nám najlepšie. Oslovili sme iba ich, lebo sme mali pocit, že rozmýšľajú podobne ako my a majú príjemnú firemnú kultúru. Je to spoločnosť, v ktorej som si vedel predstaviť aj svoje ďalšie pôsobenie.

Bitcoin
Neprehliadnite

Bitcoin sa vyšvihol na nové historické maximum. V raste by mohol pokračovať ďalej

Čo si máme predstaviť pod tým, že vám sedel najlepšie práve Twitter?

Našou misiou v Sphere bolo hľadať spôsoby, ako spájať ľudí cez internet. Komunikácia cez internet má množstvo problémov, online komunikácia je vo veľkej miere servisná. Napríklad sa na internete dohodneme, kde sa stretneme na pive, no žiadny skutočný ľudský kontakt cez internet nevzniká. Druhá forma online komunikácie je určité „ohadzovanie informáciami“. Twitter sa práve snaží hľadať cesty, ako by mohli ľudí spájať kvalitnejšie. Nedávno aj spustili projekt Twitter Communities. Preto sme usúdili, že hľadajú riešenia na rovnaké výzvy ako my. Preto sme ich kontaktovali s tým, že im ukážeme, ako nad tými problémami uvažujeme my. Robili sme to s tým, že by z toho v budúcnosti mohla vzniknúť nejaká forma spolupráce.

Zvrtlo sa to tak, že ste firmu odpredali.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa