Dynamické obdobie počas pandémie koronavírusu prinieslo so sebou aj zvýšený dopyt po finančných službách. Ľudia sa začali viac zaujímať o životné poistenie, keďže pandémia mnohým ukázala potrebu finančnej rezervy aj zabezpečenia príjmu formou tohto poistenia. Podobne je to aj s investíciami, ktoré predstavujú dobrú príležitosť, ako zhodnotiť svoje financie.

Investičný analytik Pavel Škriniar zo spoločnosti Swiss Life Select Slovensko preto poznamenáva, že aj finanční sprostredkovatelia, vzhľadom na okolnosti, volia aktívnejší prístup: „Príležitostí, ako investovať, je v súčasnosti podstatne viac, ako pred piatimi rokmi. Zvýšil sa počet platforiem, ktoré porovnávajú ceny finančných produktov a človek si ich vie zakúpiť priamo.“

Zároveň dodáva, že sprostredkovatelia svojim prístupom vedia ponúknuť neraz za rovnakú cenu vyššiu pridanú hodnotu, len o tom potrebujú dať klientovi vedieť.

Ideálne raz do roka

Analytici sa tiež zhodujú, že potreba servisu zmlúv k životným poistkám, hypotekárnym úverom a ďalším finančným produktom je nevyhnutná. V ideálnom prípade by to malo byť raz ročne. Nedá sa to však paušalizovať, keďže poistné zmluvy je potrebné prehodnocovať aj v prípade rôznych zmien, ktoré nastanú na strane klienta.

Podľa analytika a partnera spoločnosti Umbrella Group Michala Ďuriša je vhodné stretnúť sa s finančných agentom a prejsť si nastavenia zmlúv, keď dôjde napríklad k zmene príjmu, zamestnania, čerpaniu úveru, rekonštrukcii nehnuteľnosti, nárastu ceny nehnuteľnosti či lepšiemu vybaveniu domácnosti, amortizácii auta, či po narodení dieťaťa. 

„Rovnako aj pred výročím zmluvy je potrebné prehodnotiť, či medzičasom na trh neprišiel produkt, ktorý lepšie či lacnejšie napĺňa potreby klientov. K výročiu je možné aj vypovedať zmluvu,“ približuje M. Ďuriš.

Zároveň je potrebné zohľadniť aj rastúcu infláciu, ktorá nielen že znižuje hodnotu úspor, ale z dlhodobého hľadiska pôsobí aj na príjmy. „Vyšší príjem by sa mal prejaviť v potrebe vyšších cieľových súm. Pri produktoch druhého či tretieho piliera je servis potrebný pri nových klientoch a pri klientoch, ktorí zmenili názor na spôsob zabezpečenia sa na dôchodok,“ vysvetľuje P. Škriniar.

Častejšiu revíziu poistných zmlúv preto P. Škriniar odporúča hlavne v neživotnom poistení a následne v životnom poistení: „V rámci neživotného poistenia je to v prvom rade majetkové poistenie, a to hlavne z dôvodu inflácie, ale aj v dôsledku rekonštrukcií nehnuteľnosti."

Zmena zmluvy nemusí nastať

Servisné stretnutie klienta s agentom raz ročne však neznamená, že každý rok musí dôjsť k zmenám na uzatvorených finančných zmluvách. Na to upozorňuje analytik I. Kahanec. Dodáva, že na stretnutí sprostredkovateľ zistí požiadavky a potreby klienta a v prípade, že je to pre neho výhodné, upraví jeho portfólio finančných produktov.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa