Na internete vytvárajú ilúziu, že zo dňa na noc sa môže stať milionárom každý. Stačí mať telefón a prístup na internet. Sociálnymi sieťami sa šíri nový trend, ktorý môže Slovákov pripraviť o stovky eur.
Mikroinfluenceri, s prísľubom lepšieho života, lákajú ľudí na obchodovanie s menovými pármi a rôznymi derivátmi cez online vzdelávacie kurzy. Ich menšia fanúšikovská základňa im umožňuje vytvárať osobnejšie a pevnejšie väzby. Cielia predovšetkým na tých, ktorí majú hlbšie do vrecka. Na pozore by ale mali byť všetci.
Z verejne dostupných zdrojov vyplýva, že vlani bolo chudobou ohrozených 17,6 percenta obyvateľov, čo predstavuje takmer 943-tisíc Slovákov, a ich počet naďalej narastá. V takomto kontexte môže ponuka rýchlych zárobkov prostredníctvom aplikácie Eaconomy pôsobiť ako atraktívna alternatíva k tradičným zamestnaniam.
Úspech si vyžaduje obetu
Drahé večere, luxusné dovolenky a pasívny príjem v tisícoch eur. To všetko vraj dosiahli za pár mesiacov. Líderky tejto spoločnosti sa publiku približujú cez vlastné emotívne svedectvo o neľahkej minulosti. Ukazujú ako sa z prekážok stala cesta k úspechu. Pripomínajú ale, že každý biznis si vyžaduje obetu. A tí, ktorí neinvestujú do svojej budúcnosti, ešte nie sú pripravení zbohatnúť.
Takéto posolstvá majú na ľudí silný vplyv. Zdanlivo jednoduchý prístup k finančnej slobode môže zaujať tých, ktorí sú ohrození chudobou. Získavajú falošnú nádej, že stačí len pár krokov k vytúženému životu. Navyše nemusia vytiahnuť ani päty z domu. Investujú tak úspory do pochybných biznisov a projektov, ktoré im namiesto ziskov prinesú sklamanie a nezriedka aj peňažné straty.
Strata času aj peňazí
To, čo sa na prvý pohľad javí ako lukratívne podnikanie, je len marketingová stratégia. Mikroinfluencerky sú platené za to, aby predali „produkt“ (kurz) budúcemu klientovi. Často šíria taký obsah na sociálnych sieťach, ktorý neraz znevažuje bežné zamestnania, ale aj spoločenský status slovenských domácností: „To, že si chudobný je len tvoja vina, “ znie v jednom z videí.
V skutočnosti však neprofitujú z obchodovania na forexe, ale zarábajú z vkladov investorov – z členstva. Tí po zaplatení dostanú prístup ako k vzdelávacím materiálom, tak k skupinám na Telegrame, kde čakajú na takzvané obchodné signály. Následne ich mechanicky prekopírujú do aplikácie MetaTrader.
Nie je to lacné hoby. Len štartovací balíček záujemcovi ukrojí z rozpočtu 149 dolárov, a tým výdavky nekončia. Počítať musí aj s mesačným školným.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?