Objavujú sa informácie, že na Slovensko mieri najúspešnejší poľský diskontný reťazec Biedronka (v preklade Lienka), ktorú vlastní portugalská skupina Jeronimo Martinus. Môže nový hráč prispieť k zdravej konkurencii na trhu a spomaliť rast cien?

Pre TREND na tieto otázky odpovedá analytik obchodu Ľubomír Drahovský. Za tromfy poľského reťazca považuje najmä odskúšanú diskontnú formu predaja, sortiment a cenotvorbu, ktorá oslovuje významnú skupinu zákazníkov. Poukazuje však aj na výzvy, ktoré by ho u nás čakali.

Informácie naznačujú, že na tuzemský trh uvažuje vstúpiť reťazec, ktorý funguje dlhé roky u našich severných susedov. Čo hovoríte na tento zámer?

Ak budú získané informácie pravdivé, potom sa tunajší maloobchod musí pripraviť na konkurenčný tlak, ktorý tento úspešný diskontný reťazec určite prinesie. Referencie z Poľska ukazujú, že Biedronka dosahuje v priemere na jednu predajňu tržby v prepočte 7,5 milióna eur ročne. To sú  hodnoty, ktoré sú na slovenskom trhu s potravinami snom, viac-menej sú ťažko realizovateľné.

Môže nový hráč na trhu vyvolať tlak na celkové zníženie cien potravín?  

Priestor na zvyšovanie alebo znižovanie cien potravín vždy záleží od úrovne ekonomického prostredia i kúpyschopnosti obyvateľstva. Keď sa však v súčasnosti pozerám aj na okolité trhy, môžem s určitosťou povedať, že šanca na znižovanie cien potravín je minimálna.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa