Každý finančný sprostredkovateľ musí byť poistený pre prípad, že by svojmu klientovi spôsobil škodu. Národná banka Slovenska sa rozhodla zmeniť podmienky tohto poistenia tak, aby boli klienti i sprostredkovatelia lepšie chránení. Nové pravidlá sa však nepáčia poisťovniam. Viaceré z nich odmietli so sprostredkovateľmi uzatvoriť nové zmluvy.
Prílišná ochrana sprostredkovateľov
Podľa spoločnosti EFIBA, ktorá organizuje školenia pre sprostredkovateľov, je najväčšou zmenou to, že poistky budú musieť sprostredkovateľov chrániť až sedem rokov po zániku zmluvy. Podľa informácií TRENDU práve toto ustanovenie predstavuje pre poisťovne najväčší problém. Podľa nových pravidiel tak budú musieť ešte sedem rokov po skončení zmluvy držať rezervy na vyplatenie prípadných poistných udalostí.
Nemali cenu zvyšovať, ale navrhovať. V čom mali poisťovne pochybiť
Kým pri ostatných poisteniach existuje len minimálne riziko, že sa objaví škodová udalosť po ukončení zmluvy, pri sprostredkovaní sa zväčša objavujú problémy až neskôr. Napríklad, ak si niekto uzatvorí poistenie, často najprv niekoľko rokov platí poistné a až keď chce získať plnenie, môže zistiť, že jeho zmluva neobsahuje to, čo požadoval.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?