Na Slovensku tento rok pribudne viacero nových značiek. Pri vstupe na trh už tradične vsádzajú na istotu a expandujú s prvými predajňami zväčša v Bratislave. Či budú úspešné, ukáže čas. Obľúbené sú aj diskontné predajne, ktoré sa zameriavajú na čo najnižšie ceny.

Karty v tomto prípade bude rozdávať kupujúci, ktorý rozhodne, kde a koľko svojich financií minie. Ako hovorí pre TREND analytik obchodu a spolumajiteľ spoločnosti T.E.R.N.O. - ústav pre obchod, cestovný ruch a malé a stredné podniky Ľubomír Drahovský, nákupné zvyklosti Slovákov sa za posledné mesiace výrazne zmenili a tento trend bude pokračovať.

V rozhovore s analytikom Ľubomírom Drahovským sa dozviete
  • čím môže prilákať trh nových investorov v oblasti obchodu
  • ako sa  darí zabehnutým obchodným reťazcom, ktoré tu dlhodobo fungujú
  • aké nákupné trendy preferujú Slováci a kde sa najviac snažia ušetriť
  • prečo sa rozmáhajú potravinové púšťe a ako si s tým trh dokáže poradiť

Čo dokáže prilákať na slovenský trh nových hráčov?

Zahraničných investorov v prvom rade láka spôsob predaja, ktorý je u nás zaužívaný a plne akceptovaný. Ľudia obvykle majú radi pestrý sortiment, ale to sa už pomaly stáva minulosťou. Súčasná doba je iná, pretože inflácia atakuje najmä nákupy potravinárskeho sortimentu. Zákazníci postupne prechádzajú k diskontným prevádzkam a k privátnym značkám. Vyhľadávajú síce kvalitné značky, ale za relatívne prijateľnú cenu, na iné im nezostávajú financie. 

Ilustračná snímka
Neprehliadnite

Slovákov lákajú Action, Primark i Mere. Pozrite si, ako prebehne súboj nákupných košíkov

Najnovšie avizoval na Slovensko príchod ruský obchod Mere. Prípravy sú v plnom prúde, má priniesť ultralacné potraviny. Pre koho to bude vhodná alternatíva?

Myšlienka otvoriť na Slovensku diskont tohto typu nie je nová, spomínala sa už pred dvomi rokmi. Skúsenosti sú už z Českej republiky. Je otázne, ako Mere splní kvalitatívne predpoklady daného sortimentu, v ktorom regióne sa obchody budú otvárať a kde bude centrum logistiky i zásobovanie tohto reťazca. Všetko je otázkou ponuky a dopytu, čo je základom trhového prostredia, nech ide o akýkoľvek obchod.

Naša krajina je geograficky príliš rozčlenená, čo často spôsobuje problémy s logistikou v zásobovaní tovarom. Už v minulosti boli problémy s tým, že dopravné trasy pre sortiment medzi veľkoobchodom a maloobchodom zvyšovali náklady aj cenu.

Zákazníci diskontných predajní pozerajú predovšetkým na cenu. Čiže pôjde najmä o nižšie príjmové skupiny, ktoré majú hlbšie do vrecka?

Presne tak. Nevadí im ani hraničná garancia kvality sortimentu. Na druhej strane je to úloha pre štátne kontrolné orgány, ktoré sú veľmi prísne na všetkých predajcov potravinárskeho sortimentu, od hypermarketov, cez supermarkety a prakticky všetky formáty maloobchodu. Teda či dokážu zabezpečiť kvalitu sortimentu. V ruskom diskonte bude potrebné kontrolovať nové formy predaja, či už v predaji na paletách alebo vo veľkých viackilogramových baleniach.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa