Asi to nikto nečakal, ale kórejský dystopický seriál Squid Game o zadlžených ľuďoch sa stal „trhákom“ v online streamovaní na službe Netflix. Dokazujú to čerstvé dáta za tretí kvartál, ktoré zverejnila americká firma. Tento pomerne desivý seriál si už pozrelo 142 miliónov domácností, čo ho vystrelilo na pozíciu najúspešnejšieho seriálu v histórii Netflixu.
Žiarivé výsledky
Seriál sa stal až takým fenoménom, že manažéri Netflixu sa obliekli do červených montérok podľa vzoru seriálových postavičiek, keď prezentovali výsledky firmy. A tie boli prekvapujúco pozitívne a lepšie ako očakávali analytici.
Americká streamingová služba evidovala na konci septembra už 214 miliónov predplatiteľov po celom svete. Len za tretí kvartál pridala 4,4 milióna nových zákazníkov, pričom odhady počítali s 3,7 milióna nových predplatiteľov. Rastúci počet divákov sa odrazil aj na hospodárení firmy. Jej tržby vzrástli medziročne o 16 percent na 7,5 miliardy dolárov. Zisk vyskočil dokonca o 83 percent na 1,5 miliardy dolárov.
Netflix a spol. prevracajú pravidlá filmového sveta
Netflix vo svojej správe o hospodárení tvrdí, že aj posledný kvartál tohto roka bude silný. Jednak preto, že prvý polrok tohto roka ešte ovplyvnila pandémia a na trh neuviedol veľa nových seriálov. Aj preto mu pribudlo za prvých šesť mesiacov len 5,5 milióna zákazníkov, čo bola najmenej od roku 2013.
Seriáloví ťahúni
V treťom kvartáli však mala spločnosť zopár seriálových trhákov ako Papierový dom či Sex Education. Streamingová firma odhaduje, že v poslednom kvartáli tohto roka by mohla pridať až 8,5 milióna nových predplatiteľov.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?