Táto digitálna banka určená výlučne do mobilu je súčasťou Poštovej banky a má do nej pritiahnuť mladého zákazníka. Od mája je dostupná v testovacej verzii a pracuje aj s prihlasovaním cez odtlačok prsta či Face ID. No ani pri ich využívaní v 365 banke sa človek PIN-u úplne nevyhol.

Nové prihlasovanie cez PIE (personal identification emoji) môže numerický kód nahradiť. No i tak bude skôr doplnkom, ktorý by mal podľa banky posúvať používateľský zážitok a bezpečnosť digitálneho bankovníctva na inú úroveň.

Klient si môže vybrať z 34 obrázkov emodži kombináciu štyroch nielen na prihlasovanie, ale aj na autorizáciu transakcií. Podľa banky je to bezpečnejšie, lebo kombináciou z viacerých možných obrázkov, ako je číslic, možno vytvoriť 1,3 milióna kombinácií, čo je 133-násobne viac, ako je možné s PIN-om. A malo by to byť aj ľahšie zapamätateľné.

Prihlasovanie do aplikácií cez emodži sa na starom kontinente objavilo pred tromi rokmi vo Veľkej Británii a očakávalo sa, že v širšej miere nahradí využívanie PIN-u. Doteraz sa tak nestalo, no môže to byť spôsob, ako spríjemniť využívanie aplikácie najmä pre mladú generáciu, ktorá rôzne „smajlíky“ bohato využíva vo svojej online komunikácii a neraz sú jediným obsahom správy.

Práve mladí sú pre Poštovú banku, ktorá bývala historicky skôr bankou využívanou staršími ľuďmi, kľúčoví. Omladiť ju je jeden z cieľov, ktoré má, a digitálna 365 banka založená na využívaní moderných technológií by mala byť jedna z ciest, ako to dosiahnuť.