Investor, ktorý je známy z presláveného filmu „Big Short", odišiel z Twitteru po tom, keď povedal, že sa pokúšal varovať ľudí, že akcie sa prepadnú.
M. Burry sám seba považuje za „Cassandru", teda za niekoho, kto je prekliaty, aby dával správne predpovede, na ktoré sa neprihliada. Opakovane varoval pred krachom trhu, ale mnohí investori jeho hrozivé predpovede ignorovali.
Posledný pokus o záchranu
„Aspoň som sa o to pokúsil," napísal na twitteri krátko predtým, keď opäť vymazal svoj účet na sociálnej sieti.
Index S&P 500 sa tento rok prepadol o 11 percent a Nasdaq sa zrútil o 19 percent. Investori sa zbavili špekulatívnejších, respektíve rastových technologických akcií v dôsledku prudkej inflácie, rastúcich úrokových sadzieb a hrozieb pre globálny rast - ako je ruská invázia na Ukrajinu a nová vlna masívnych covidových lockdownov v Číne.
Burryho zobrazovacie meno na Twitteri bolo „Cassandra B.C." - odkaz na trójsku kňažku z gréckej mytológie, ktorá bola prekliata, aby prinášala pravdivé proroctvá, ale predurčená na to, aby jej nikto neveril.
Buffettov obľúbenec
Za „Cassandru" ho označil Warren Buffett, jeden z Burryho kľúčových ovplyvňovateľov. W. Buffett ho tak nazval preto, lebo správne predpovedal a profitoval z kolapsu bubliny na trhu s nehnuteľnosťami v polovici roka 2000.
V júni minulého roka M. Burry varoval pred „najväčšou špekulatívnou bublinou všetkých čias vo všetkých veciach" a upozornil, že drobní investori sa pred „matkou všetkých krachov" hrnú do špekulatívnych akcií a nebezpečných kryptomien.
M. Burry ako príklady špekulatívneho excesu na finančných trhoch uviedol spoločnosti Tesla, GameStop, Robinhood a kryptomeny bitcoin a dogecoin.
„Ľudia hovoria, že som ich naposledy nevaroval," napísal M. Burry na twitteri vo februári 2021. „Urobil som to, ale nikto ma nepočúval. Takže tentoraz varujem ja. A stále nikto nepočúva. Ale mám dôkaz, že som varoval," dodáva.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?