Hodnotové investovanie od finančnej krízy príliš nezažiarilo. Túto investičnú stratégiu preslávil Benjamin Graham a ďalej ju rozvinul najmä legendárny investor Warren Buffett. Jej princíp spočíva v nákupe podhodnotených akcií spoločností so silnými hospodárskymi  ukazovateľmi a ich dlhodobom udržaní.  

Napriek tomuto jednoduchému konceptu portfóliá založené na hodnotovom štýle zaostávajú za trhovými indexmi, ktorým dominujú technologické tituly. Historické dáta pritom jednoznačne potvrdzujú silu hodnotového investovania. Investori sa pýtajú, či sa tento trend niekedy zvráti.  

Markets Drop For A Second Straight Day As Treasury Weighs In On Rate Cuts
Neprehliadnite

Dnešný akciový trh sa dot-com bubline nepodobá. No keď pesimizmus opadne, pripravte sa na náraz

Rok 2020 bol pre hodnotových investorov obzvlášť náročný. Na prelome desaťročia dosiahol rozdiel v ocenení medzi hodnotovými a rastovými akciami na globálnych trhoch 20-ročné maximá. Mnohí experti v tom čase verili, že podobne ako pred prasknutím technologickej bubliny v roku 2000 je táto nerovnováha neudržateľná a hodnotové akcie sa dočkajú nárastu.  

Dôsledky covidovej pandémie priniesli neočakávaný zvrat. Namiesto zúženia sa rozdiel medzi rastom a hodnotou ešte prehĺbil a v súčasnosti dosahuje historický vrchol.  

Široko sledovaný index Russell 1000 Value, ktorý meria výkonnosť hodnotových akcií veľkých spoločností, vlani zaostal za indexom Russell 1000 Growth o 31,2 percentuálneho bodu a ani v tomto roku to nie je inak. Veľké rastové firmy si od úvodu roka pripísali 17 percent, zatiaľ čo ich hodnotové náprotivky len marginálnych päť percent.  

Príliš uspokojivý nie je ani pohľad na dlhší časový horizont. Za posledných päť rokov dosiahli rastové akcie ročný anualizovaný výnos 19,5 percenta, zatiaľ čo hodnotové akcie v rovnakom čase pridali len 10,9 percenta ročne.  

Hodnota za hranicami Spojených štátov

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa