Akcie spoločnosti Tesla v stredu klesli o 12 percent po oznámení zisku za druhý štvrťrok, ktorý nenaplnil očakávania. Tržby z predaja áut sa oproti predchádzajúcemu roku znížili o sedem percent na 19,9 miliardy dolárov, pričom firme klesli aj marže.

Hlavný automobilový biznis Tesly ostáva pod tlakom. Prevádzková marža Tesly sa znížila na najnižšiu úroveň za posledné tri roky, keď medziročne klesla z 19 na 14 percent. Ide o štvrtý štvrťrok po sebe, v ktorom došlo k poklesu.

Tesla zostáva najpredávanejším výrobcom elektromobilov v USA, ale stráca podiel na trhu kvôli rastúcemu počtu konkurentov, aj v dôsledku starnúceho radu vozidiel Spoločnosť bola nútená celosvetovo znižovať ceny, keďže čelí spomaľujúcemu sa predaju a rastúcej konkurencii.

V druhom štvrťroku Tesla vykázala čistý zisk vo výške 1,48 miliardy dolárov, čo predstavuje medziročný 45-percentný pokles. Celkové kvartálne tržby sa zvýšili o dve percentá a dosiahli 25,5 miliardy dolárov, čo prekonalo očakávania Wall Street. Rast výnosov bol podporený najmä výrazným nárastom v oblasti energetiky, kde Tesla predáva batériové úložné jednotky a solárne panely. Tržby v tomto segmente sa medziročne zdvojnásobili na tri miliardy dolárov.

Elon Musk potvrdil, že plány na novú Gigafactory v Monterrey v Mexiku sa zastavili. Je to primárne spôsobené obavami o zavedenie ciel súvisiace s nadchádzajúcimi voľbami v USA, najmä pokiaľ ide o deklarovaný zámer bývalého prezidenta Donalda Trumpa uvaliť vysoké clá na vozidlá vyrobené v Mexiku.

Zdôraznil, že by nebolo rozumné masívne investovať do továrne, ktorá by mohla čeliť takýmto clám, čo viedlo Teslu k tomu, aby sa namiesto toho zamerala na maximalizáciu výrobnej kapacity v existujúcich zariadeniach v USA.

Veľké sľuby a ešte väčšie vízie

Keď sa automobilke nedarí, E. Musk vždy príde s presvedčivou víziou, ktorú chce predať svojim fanúšikom.  V utorok večer ich bolo viac než dosť.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa