Nakoľko nemáme všetky údaje o obsahu faktúry a dokladu z elektronickej registračnej pokladnice (ďalej len „ERP“) vyhotovených dodávateľom tovaru alebo služieb, poskytneme vám všeobecné informácie, ktoré môžete aplikovať na váš prípad.
Podľa zákona o DPH možno považovať za zjednodušenú faktúru aj doklad vyhotovený ERP, ak cena tovaru alebo služby vrátane DPH uhradená v hotovosti nie je viac ako 1000 EUR, čo je aj váš prípad. Suma uhradená v hotovosti predstavuje sumu 420 EUR s DPH, odberateľom vyhotovený doklad z ERP sa môže považovať za zjednodušenú faktúru.
Potrebujete radu odborníka?
Položte otázku našim poradcom cez formulár alebo si pozrite všetky otázky v sekcii Poradna.TREND.sk
Doklad z ERP bude pre vás podkladom na vystavenie výdavkového pokladničného dokladu a jeho následné zaúčtovanie do účtovníctva. Ako odberateľovi, na preukázanie výdavkov, vám stačí ako účtovný a daňový doklad doklad z ERP. Faktúru bez náležitosti si len priložte k týmto dokladom.
V prípade, že dodávateľ vystavuje faktúru za dodanie tovaru alebo služby, faktúra by mala obsahovať všetky predpísané náležitosti podľa zákona o DPH. Úhradu predmetnej faktúry v hotovosti by mal dodávateľ zaevidovať v ERP, pričom by mal vyhotoviť doklad v zmysle §8 ods. 2 zákona o používaní ERP, ktorý nebude obsahovať niektoré údaje, napríklad množstvo tovaru alebo rozsah služieb, údaje o základe DPH, sadzbe a výške DPH.
Svojho dodávateľa upozornite, že ak vystavuje faktúru a doklad z ERP o jej úhrade, mal by postupovať v súlade s predmetnými zákonmi, resp. ho informujte o možnosti vystavenia len dokladu z ERP za dodanie tovaru alebo služby bez vystavenia faktúry.
Autorka odpovede nepreberá zodpovednosť za správnosť a komplexnosť odpovede, keďže jej informácie o probléme sú obmedzené formuláciou otázky.