Konkurenčný boj poisťovní o zákazníkov nie je nič nezvyčajné. Povinnému zmluvnému poisteniu (PZP) to však škodí. Klienti totiž povinné poistky na vozidlo často vnímajú ako nutné zlo, a pri ich výbere sa rozhodujú najmä podľa ceny. Poistné domy to vedia a preto ju tlačia spravidla dole. Keď už získajú klienta cez PZP, môžu mu ponúkať ďalšie produkty zo svojho portfólia.
Časť slovenských sudcov netrpí len morálnym, ale aj intelektuálnym deficitom
Národná banka Slovenska (NBS) ale upozorňuje, že sa tento segment už niekoľko rokov pohybuje na hranici ziskovosti a to je problém hneď z niekoľkých dôvodov. Poisťovne by v prvom rade nemali krížovo prelievať peniaze zo ziskového produktu do stratového. Navyše nie sú pripravené na ďalšie zvyšovanie nákladov na preplácanie škôd. V posledných rokoch je to najmä nemajetková ujma, ktorej sa klienti domáhajú na súdoch.
Slabšia ochota vyplácať plnenie
Okrem toho môžu na stratové povinné poistky doplácať samotní zákazníci. Podľa regulátora to môže viesť k snahe poisťovní znižovať poistné plnenia. Ukazuje sa to napríklad pri škodách na čelných sklách áut spôsobených kameňmi, ktoré odletia od iného vozidla. Takáto škoda sa prepláca z PZP, ak je spísaná a potvrdená účastníkmi škodovej udalosti. V minulom roku dostali dve poisťovne pokutu za to, že podobnú škodu odmietli preplatiť bez akéhokoľvek dôvodu.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?