Posledné týždne boli pre akcie spoločností s nízkou kapitalizáciou priaznivé. S&P Small Cap 600, index ziskových spoločností s priemernou trhovou kapitalizáciou do štyroch miliárd dolárov, si od svojho minima zo 17. apríla pripísal osempercentný nárast, čím dvojnásobne prekonal rast indexu S&P 500. Firmy s nízkou kapitalizáciou môžu byť aj naďalej v hľadáčiku investorov. Najnovšie stávky na to, že Fed by nakoniec mohol tento rok znižovať úrokové sadzby dvakrát, môže pomôcť firemným ziskom menších spoločností viac ako veľkým firmám.
Analytici z FactSet pre index S&P 600 predpovedajú na nasledujúce dva roky ročný rast tržieb o osem percent, v porovnaní so šesťpercentným rastom pre index S&P 500. Podmienkou je, aby sa úrokové náklady a ostatné prevádzkové náklady menších firiem udržali na uzde.
Investori, ktorí chcú staviť na celý sektor a nie na konkrétnu firmu, si môžu kúpiť ETF SPDR Portfolio S&P 600 Small Cap (ticker SPSM). Stratég spoločnosti Evercore ISI Julian Emanuel preveroval spoločnosti s odhadovaným dvojciferným rastom tržieb v roku 2024. Investorom dáva do pozornosti päť konkrétnych investičných príležitostí.
Ide o akcie prepravcu skvapalneného plynu Dorian LPG, spoločnosti The Bancorp (privátne bankovníctvo), ďalej ABM Industries Construction Partners, ktorý podniká v údržbe budov a spoločnosti Sylvamo, ktorá vyrába papierové výrobky.
Mimoriadne atraktívne podľa analytika vyzerajú akcie spoločnosti E.l.f. Beauty. Wall Street predikuje, že spoločnosť v tomto roku zvýši tržby o 35 percent a v roku 2025 o 20 percent na 1,44 miliardy dolárov. Pre spoločnosť, ktorá vyrába dekoratívnu kozmetiku, vyzerá takýto rast pôsobivo.
E.l.f. za posledných pár rokov získal na popularite medzi zákazníkmi, keď stavil na marketing na TikToku. To pomohlo zvýšiť digitálny predaj a zároveň si firma udržala svoje partnerstvá s maloobchodníkmi Target a Walmart. Kategórie viacerých produktov vrátane prípravkov pre starostlivosť o pleť zaznamenali v poslednom štvrťroku prudký rast. Ten môže pokračovať, pretože spoločnosť je stále malá – vedenie firmy tvrdí, že má stále menej ako dvojpercentný podiel na trhu.