Európske luxusné značky, ktoré si zvykli na vysoké tržby od hordy čínskych spotrebiteľov, musia radikálne meniť stratégiu po prudkom poklese výdavkov v Číne.

Generálny riaditeľ LVMH, Bernard Arnault, v júni minulého roka navštívil päťposchodovú budovu v Pekingu, kde plánovala jeho značka Louis Vuitton otvoriť vlajkový obchod v prvej polovici roka 2024. O viac ako rok neskôr je budova stále oplotená, a podľa informácií obchod otvorí až na budúci rok.

Pomalý postup tohto projektu symbolizuje problémy, ktorým európske luxusné firmy čelia. Dopyt, ktorý sa mal po zrušení prísnych covidových obmedzení vrátiť, namiesto toho klesá, čo od marca vymazalo štvrťbilióna dolárov z hodnoty akcií luxusných značiek.

Budúci obchod Louis Vuitton v Pekingu je súčasťou veľkého nákupného komplexu. Dve susedné budovy si prenajímajú značky Dior a Tiffany, pričom časový harmonogram ich otvorenia je nejasný. Hovorca developera Swire uviedol, že práce na predajni Louis Vuitton pokračujú podľa plánu, avšak dlhé mesiace omeškania tomu nenasvedčujú.

Kreatívne praktiky

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa